مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

آمار وزیر از مسکن مهر باقی‌مانده

وزیر راه‌وشهرسازی آخرین آمار از وضعیت باقی‌مانده‌‌‌های مسکن مهر در کشور را اعلام کرد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش، دیروز، اعلام کرد: ۲۴۰‌هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم باقی مانده بود که در سال‌جاری ۹۰‌هزار واحد از این تعداد تحویل شده است.بر اساس اعلام وزیر راه‌وشهرسازی، به این ترتیب، همچنان ۱۵۰‌هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است.

 

بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد بخشی از این واحدها واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی هستند اما عمده آنها واحدهایی هستند که به دلیل عدم‌تامین خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و… همچنان افتتاح نشده‌‌‌اند. همچنین، چند روز قبل، علیرضا جعفری معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد که از مجموع واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در کشور ۶۰‌هزار واحد مربوط به شهرهای جدید است که قرار است در شهریور ماه امسال-ماه جاری- ۴۰‌هزار واحد از آنها افتتاح و تحویل متقاضیان شود.

وی همچنین مابقی واحدها یعنی ۲۰‌هزار مسکن مهر باقی‌مانده در شهرهای جدید را شامل واحدهایی اعلام کرد که عملیات ساخت آنها عملا از سال ۹۸ و بعد از آن آغاز شد. به گفته جعفری، زمان تخمین زده‌شده برای اتمام پرونده مسکن مهر شهرهای جدید، شهریور ۱۴۰۳ یعنی یک سال بعد است. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، به این ترتیب، عمر پروژه مسکن مهر که در میانه دهه ۸۰ آغاز شد، عملا به نزدیک دو دهه خواهد رسید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا