مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

استاندار خراسان رضوی: ۱۵ برابر مسکن مهر در نهضت ملی مسکن این استان زمین تامین شده است

استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون برای ۱۸۰ هزار واحد چهار هزار هکتار زمین تامین شده است و این مقدار الحاق زمین در خراسان رضوی حدود ۱۵ برابر مسکن مهر در طول ۱۶ سال گذشته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری روز دوشنبه و در جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رییس جمهور در تهران برگزار شد افزود: برابر ابلاغ وزارت راه و شهرسازی برنامه چهارساله نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ۳۹۱ هزار و ۲۰ واحد را شامل می شود.

وی ادامه داد: در بخش حمایتی ۱۹۵ هزار و ۸۲۰ واحد، در بخش روستایی ۶۴ هزار واحد، در بازآفرینی ۵۶ هزار و ۲۰۶ واحد و در بخش خودمالک هم ۷۴ هزار و ۹۸۰ واحد در طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در بخش حمایتی، همه خدمات از جمله زمین، تسهیلات و آماده سازی زیرساخت ها توسط دولت ارائه می شود، در بخش روستایی نیز تسهیلات بسیاری ارائه می شود و این در حالی است که زمین لازم هم در روستاهای این استان واگذار می‌شود و در بخش بازآفرینی بافت فرسوده و خودمالک نیز بیشتر جنبه تسهیلات و تخفیف پروانه در نظر گرفته شده است.

نظری افزود: قصد داریم تا چند ماه آینده جهشی بزرگ در حوزه ساخت مسکن و نهضت ملی مسکن در استان ایجاد کنیم.

وی با بیان این که برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید تقدم و توجه لازم به این بخش را در دستور کار خود قرار دهیم اظهار کرد:رویکرد اصلی ما در استان خراسان رضوی تقدم دادن به بخش روستایی است، با این نگاه که روستاییان برای مهاجرت به شهرهای کوچک و مرکز استان ترغیب نشوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: در تسهیلات بانکی امامتاسفانه به نسبت عملیات اجرا اعم از تامین زمین و صدور پروانه و تامین زیر ساخت عقب ماندگی وجود دارد که نیازمند دستور رییس جمهور است.

نظری افزود: در ارتباط با مسایل بانکی بین مصوبات شورای عالی مسکن و آنچه بانک ها ابلاغ می کنند باید همگرایی وجود داشته باشد و 2 بانک که تسهیلات را ابلاغ کرده هنوز نرخ سود را ۱۸ درصد نکرده اند و همچنین شروطی هم گذاشته اند همچنین ضمانت ها نیز جز مشکلات است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا