مجله خبریراه و شهرسازیفن آوری های ساختمانی

مسکن مهر نیمه‌تمام “کوزو” تا پایان سال تکمیل می‌شود؟

درحالی شرکت ترکیه‌ای کوزو از مسکن مهر پردیس "خلع‌ید" و این پروژه به پیمانکاران داخلی واگذار شده که تکمیل ۱۲ هزار واحد نیمه‌تمام حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، 15 تیرماه امسال مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از خلع ید شرکت ترکیه ای کوزو در فاز 11 خبر داده و گفته بود: حدود 12 هزار مسکن مهر این فاز نیمه تمام است.

خلیل محبت خواه با بیان اینکه پیمانکاران جدید فعالیت خود را در این سایت آغاز خواهند کرد، افزود: در این فاز حدود 12 هزار مسکن مهر نیمه تمام داریم که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این تعداد واحد تا پایان سال تکمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه در فاز 8 نیز حدود 10 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که در برنامه تکمیل قرار دارد، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده در هفته دولت امسال حدود 10 هزار واحد مسکن مهر پردیس افتتاح می شود.

به گزارش تسنیم، فاز 11 شهر پردیس که حدود 33 هزار واحد مسکن مهر در آن جانمایی سده، طی یک دهه اخیر فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است.

تا اردیبهشت ماه امسال پیشرفت فیزیکی کل پروژه‌های مسکن مهر فاز مذکور حدود 94 درصد بود.  پیشرفت محوطه‌سازی پروژه‌ها حدود 82 درصد ، پیشرفت آماده‌سازی حدود 70 درصد، پیشرفت طرح‌های زیربنایی حدود 68 درصد و پیشرفت پروژه‌های روبنایی حدود 38 درصد بوده است.

پروژه‌ مذکور به حدود 10 پیمانکار واگذار شده و در واقع هر کدام از این پیمانکاران وظیفه تکمیل حدود 1000 واحد را برعهده گرفته‌اند. پیگیری‌های صورت گرفته حاکی از آن است که تکمیل این واحدهای نیمه تمام مسکن مهر کوزو بیش از 2000 میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد.

حال باید دید شرکت  عمران پردیس برای تامین این پول چه برنامه‌ای را در دستور کار دارد. در سال‌های گذشته یکی از راهکارها برای تامین منابع مالی فروش اراضی دولتی بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا