مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

روند اجرای مسکن ملی در شهرهای جدید تشریح شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نخستین پروژه نهضت ملی مسکن به تعداد ۵۰۰ واحد مسکونی که خرداد سال گذشته ساخت آنها آغاز شد در خرداد امسال افتتاح می شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید با تاکید بر متقاضی محور بودن انجام پروژه های تولید مسکن گفت: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۳۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید ثبت نام کردند و حائز شرایط شناخته شدند که شرکت عمران شهرهای جدید برای ۲۰۰ هزار متقاضی، پروژه تولید مسکن را وارد فاز عملیاتی و اجرایی کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رویکرد دولت در اواخر سال گذشته واگذاری گروهی زمین به متقاضیان برای ساخت مسکن با مشارکت مردم بود، توضیح داد: با تاکید و سیاستگذاری دولت، شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان یکی از بازوهای دولت در وزارت راه و شهرسازی برای یکصد هزار واحد نهضت ملی در گام سوم، اراضی را به گروه های انفرادی و تک نفره برای ساخت مسکن یک طبقه حیاط دار واگذار می کند تا با این رویکرد پروژه های مسکن با تراکم پایین عملیاتی شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: هم اکنون برای یکصد هزار واحد گام سوم طرح نهضت ملی مسکن، شرکت عمران آمادگی تخصیص زمین در شهرهای جدید را برای ۵۵ هزار متقاضی واجد شرایط دارد.

جعفری شهرهایی را که آمادگی ساخت واحدهای نهضت ملی یک طبقه حیاط دار را دارند شامل ایوانکی، گلمان، مجلسی، شیرین‌شهر، علوی، رامشاد و تیس و برخی شهرهای جدید دانست.

وی تصریح کرد: در سایر شهرهایی که شرکت عمران شهرهای جدید محدودیت زمین دارد و تقاضا بالاست موضوع در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن درحال پیگیری است.

جعفری با اشاره به اینکه هم اینک بیش از ۲۰۰ هزار واحد کارگاه ساخت مسکن فعال است، گفت: نخستین پروژه نهضت ملی مسکن به تعداد ۵۰۰ واحد مسکونی که خرداد سال گذشته ساخت آنها آغاز شد در خرداد امسال افتتاح می شود.

وی افزود: این نخستین بسته نهضت ملی مسکن است که افتتاح می شود و با همین الگو تلاش می کنیم که تعهد ۶۰۰ هزار واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید را طی دولت سیزدهم عملیاتی کنیم.

به گفته جعفری، رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید کاهش تراکم و ارتقای کیفیت زندگی در شهرهای جدید است.

جعفری ادامه داد: در برنامه است تا تعدادی از متقاضیان در شهرهای جدید به شهرک هایی که ایجاد خواهند شد منتقل و سرریز شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا