راه و شهرسازیمجله خبری

آمار جدید از تامین زمین برای مسکن ملی

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام سازمان ملی زمین و مسکن تاکنون ۲۴‌هزار و ۲۲۴ هکتار اراضی مسکونی در محدوده شهرها شناسایی شده و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است. این میزان زمین پاسخگوی نیاز دولت برای ساخت یک‌ میلیون و ۵۰۰‌ هزار واحد مسکونی بوده است، اما با توجه به سیاست «کاهش تراکم‌‌‌ واحدها»، شناسایی زمین برای این کلان‌‌‌پروژه بخش مسکن در دولت ادامه دارد. همچنین میزان اراضی تامین شده واقع در حریم‌‌‌ شهرها که در مراحل الحاق قرار دارد، ۳۲‌هزار و ۷۴۸ هکتار اعلام شده که به این ترتیب مجموع زمین‌‌‌های شناسایی شده در محدوده یا حریم شهرها به ۵۶‌ هزار و ۹۷۲ هکتار رسیده است.

به دنبال دستور رئیس‌‌‌جمهوری مبنی بر الزام انتقال اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی به سازمان ملی زمین و مسکن برای استفاده در طرح مسکن‌‌‌سازی یک‌میلیونی توسط دولت، تاکنون اسناد حدود ۳‌ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین به این سازمان منتقل شده است. افزون بر این سند ۸۰۰ هکتار زمین دیگر در مرحله انتقال سند قرار دارد که در صورت نهایی شدن مجموع اراضی واگذار شده از سوی دستگاه‌ها به ۴‌هزار و ۵۰۰ هکتار خواهد رسید. با این حال به اذعان مدیران ارشد سازمان ملی زمین و مسکن، بسیاری از اراضی تامین شده در محدوده شهرها واقع نشده بلکه در حریم شهرها قرار دارد. الحاق این زمین‌‌‌ها به محدوده شهری بر عهده شورای برنامه‌‌‌ریزی استان است که روند آن از نگاه مجریان نهضت ملی مسکن نیازمند تسریع است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا