راه و شهرسازیمجله خبری

آخرین وضعیت ساخت مسکن ملی

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال در برنامه دولت گذاشته شد. اما آیا دولت تاکنون پروژه مسکن ملی را طبق برنامه جلو برده است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: علاوه بر ۴۳۰هزار واحد نهضت ملی مسکن که با مدیریت وزارت راه و شهرسازی در مراحل مختلف ساخت قرار دارد، واحدهای روستایی، خودمالکی، نیروهای مسلح و غیره را داریم. در بخش روستایی ۱۸۰هزار واحد به پیشرفت بیش از ۵۰درصد رسیده است. به‌طور کلی هم‌اکنون دست کم یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن با میانگین پیشرفت حدود ۳۰درصد در حال اجرا است.

هادی عباسی‌اصل درباره برآورد قیمت واحدهای مسکن ملی گفت: قیمت تمام شده بستگی به شرایط دارد. اگر واحدها یک طبقه و دو طبقه یا دارای مشاعات حداقلی باشد و آسانسور نیاز نداشته باشد ارزان‌تر است. از طرف دیگر در نظر داریم تا برخی پروژه‌ها به‌صورت تدریجی تکمیل شود.

عباسی‌اصل تاکید کرد: پروژه نهضت ملی مسکن رو به جلو است. سیاستی که در دستور کار قرار گرفته این است که بیشتر واحدهای یک طبقه حیاط‌دار احداث کنیم؛ چراکه هم ارزان‌تر است و هم سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف اراضی باارزش چه می‌شود گفت: اراضی ارزشمند صرف احداث خدمات زیربنایی و روبنایی خواهد شد.

پروژه مسکن ملی متوقف شد؟

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن ملی در واکنش به این موضوع که شنیده می‌شود بعضی پروژه‌ها متوقف شده است تاکید کرد: متوقف نشده بلکه ممکن است کارها کند شده باشد. منابع از طریق آورده مردم و تسهیلات بانکی به پروژه‌ها تزریق می‌شود.

هادی عباسی‌اصل درباره این موضوع که برخی متقاضیان توان تهیه اقساط دوم و سوم آورده ۴۰میلیون تومانی را ندارند گفت: به‌همین خاطر ما می‌گوییم واحدهای یک طبقه و دو طبقه احداث کنیم تا اگر مردم پول نداشتند به‌صورت تدریجی واحدها را تکمیل کنند.

عباسی‌اصل، تکمیل تدریجی را به معنای کاهش کیفیت ساختمان‌ها ندانست و گفت: ممکن است پروژه‌ای بعد از فونداسیون، اسکلت و سقف دچار کمبود منابع شود. بنابراین متقاضی کم‌کم واحد مسکونی خود را تکمیل می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا