بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

ضرورت بازنگری در سهم آورده متقاضیان مسکن ملی

به گزارش ساختمان آنلاین: فرشید پورحاجت در ادامه گفت: در قالب کلی طرح نهضت ملی مسکن، هر متقاضی باید رقمی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان در قالب سهم آورده خریدار پرداخت کند که این عدد برای بسیاری از مشتریان سخت و شاید غیرممکن باشد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: بر اساس یک معاهده نانوشته ولی مرسوم، نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای حمایتی در تلاش هستند تا برای افراد واقع در دهک های یک تا سه منزل و سرپناه تهیه کنند که اقدامات زیادی در این بخش انجام شده است.

وی گفت: سایر افراد جامعه که در دهک های سه تا هفت هستند هم از حمایت های دولت مانند تسهیلات مالی و زمین های رایگان بهره می شوند تا خانه دار شدن آنها تسریع شود.

پورحاجت بیان کرد: شاید دهک های هشت، ۹ و ۱۰ در خصوص تامین مالی برای خریدمسکن مشکل نداشته باشند، اما دهک های یک تا هفت شدید در تنگنا هستند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور ادامه داد: در طرح ملی مسکن، متقاضیان باید در گام نخست ۴۰ میلیون تومان واریز کنند اما این رقم برای بسیاری از خانوارها یک چالش است.

وی اضافه کرد: شاید برخی خانواده ها به سبب پس اندازی که دارند، بتوانند سهم آورده نخست را واریز کنند اما در ادامه کار آن ها بسیار سخت خواهد شد.

پورحاجت گفت: سیاست گذاران طرح نهضت ملی مسکن باید این موضوع را بپذیرند که امکان پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، برای بسیاری از متقاضیان سخت و با چالش همراه است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور بیان کرد: انتظار است تا مجریان قانون جهش تولید مسکن به پیشنهادات کارشناسی اهالی فن به ویژه انبوه سازان مسکن در خصوص چگونگی تامین سهم آورده متقاضیان برخورد واقع بینانه ای داشته باشند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا