مجله خبریراه و شهرسازی

تامین زمین برای ۲۰ هزار واحد مسکن ملی در کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در حال حاضر زمین برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن ملی در سطح استان تامین شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، جهانگیر الیاسی در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نیمه نخست امسال برای تمام افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و تایید نهایی شده اند، زمین تامین خواهد شد.

وی افزود: براین اساس برای افراد ثبت نامی تایید شده در طرح نهضت ملی مسکن در قالب پنج گروه شامل ساخت توسط دولت، خودمالکی، استیجاری، بافت فرسوده و مسکن روستایی در حال تامین زمین هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: تعهد دولت برای ساخت مسکن در کردستان (ساخت توسط دولت) ۳۶ هزار و ۸۰۰ واحد است که هم اکنون هفت هزار واحد در حال ساخت بوده و برای ۱۳ هزار واحد دیگر نیز زمین تامین شده و در حال تعیین پیمانکار برای آماده‌سازی و واگذاری است که با این تعداد، واحدهای در حال ساخت به ۲۰ هزار واحد می‌رسد.

وی به برنامه ریزی برای تامین ۲۱ هزار واحد اشاره کرد و گفت: به همین منظور مراحل بازنگری طرح جامع شهرها در حال انجام است که به محض بازنگری توافقات لازم انجام خواهد شد.

الیاسی با بیان اینکه هر آنچه تعهد داریم برای متقاضیان تایید نهایی شده تحقق پیدا می‌کند، افزود: اکثر اراضی مازاد دستگاه های اجرایی تملک و در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته و در خصوص بعضی از دستگاه ها نیز همچون مراکز آموزشی که دغدغه هایی برای آینده دارند، مذاکرات اولیه انجام و اراضی مازاد تملک خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا