بورس و بازارمجله خبری

پیشرفت مسکن‌‌‌سازی‌ میلیونی به روایت آمار اعطای تسهیلات

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در حالی که تاکنون حدود ۶۸۵‌هزار نفر در بانک عامل بخش مسکن افتتاح حساب کرده‌‌‌اند تا وام نهضت ملی مسکن را دریافت کنند، در ۷ ماه نخست امسال در مجموع بیش از ۳۹۴‌هزار واحد مسکونی تامین مالی شده است. هرچند آمار دقیق‌‌‌تر نشان می‌دهد انعقاد قرارداد فقط برای ۱۶۶‌هزار واحد مسکونی صورت گرفته و متقاضیان ۲۰۰‌هزار واحد دیگر از طرح مسکن‌‌‌ یک‌میلیونی دولت، در مرحله انعقاد قرارداد تسهیلاتی هستند.

بر اساس این گزارش بانک عامل بخش مسکن در مجموع طی ۷ماه نخست امسال نسبت به پرداخت ۷۳‌هزار و ۲۰۰‌میلیارد تومان وام مسکن اقدام کرده که این رقم معادل کل تسهیلات اعطایی توسط این بانک در یک سال گذشته است. البته عمده این تسهیلات به ساخت مسکن اختصاص داشته و بخشی از آن در قالب تسهیلات خرید مسکن پرداخت شده است. این گزارش نشان می‌دهد تسهیلات ساخت مسکن نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲۶‌درصد رشد داشته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا