بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

آغاز پرداخت وام مسکن روستایی/چراغ سبز برخی بانک‌ها به روستاییان

به گزارش ساختمان آنلاین: پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی ساخت مسکن‌روستایی پس از حدود ۱۰ ماه از تصویب آن در شورای عالی مسکن، ظاهرا به شکل محدود شکل اجرایی به خود گرفته است. این در حالی است که چند روز قبل اعلام شد پرداخت یارانه وام مسکن روستایی از محل صندق ملی مسکن خواهد بود که باید اساسنامه آن به تایید شورای نگهبان برسد.

در این خصوص سیدرضا حمیدی ـ مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن ـ گفت: اساسنامه صندوق ملی مسکن باید به تایید شورای نگهبان برسد تا بتوان از طریق این صندوق، یارانه سود وام مسکن‌روستایی را بر عهده گرفت. اما درصدد هستیم تا زمان تصویب صندوق، از محل حساب ملی مسکن که در اختیار وزیر راه و شهرسازی است یارانه پرداخت شود.

در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی بانک‌ها فرآیند پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی را آغاز کرده‌اند.

یکی از متقاضیان ساخت مسکن روستایی در استان البرز گفت که برای دریافت وام به یکی از شعب بانک کشاورزی مراجعه کرده و به او گفته شده ۱۵ سهمیه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی برای این شعبه در نظر گرفته شده و از حدود سه چهار روز قبل فرآیند پرداخت آغاز شده است.

پیش از این نیز و در شرایطی که هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه یارانه سود تسهیلات مسکن‌روستایی را ارایه نکرده بود بانک سپه نسبت به پرداخت وام مسکن‌روستایی اقدام کرد.

با این حال به نظر می‌رسد منابع فعلی آنچنان که باید و شاید جوابگوی نیاز تعداد روستاییان نیست و باید برای تامین منابع تمهیدات لازم اندیشیده شود.

4/5 - (25 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام تو رو به هرکس که می پرستید این وام روستایی رو که یکسال بیشتر به مردم قول دادید پرداخت کنید به خدای احد واحد گرفتارم بدهیم اینقدر زیاد شده که گرفتار شدم جان هرکسی دوست دارید این وام بدید تا گوشه ای از بدبختهایمان حل شود

  2. چرا دروغ میگویید
    کدوم بانک میده
    به بانک میری میگن غلط کردن گفتن

  3. از اول سال منتظر هستیم وام ۲۰۰ تومانی بگیریم وارد فصل سر ما شدیم هر هفته افعلام میکنن هفته بعد وام پراداخت میشه نخواستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا