راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

تعداد تقاضای پای‌‌‌کار مسکن دولتی

به گزارش ساختمان آنلاین: در این گزارش که در پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی منتشر شده است از افتتاح حساب ۶۸۴‌هزار و ۵۴۷ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن نزد بانک خبر داده شده و اعلام شده است: مبلغ واریز شده به حساب سازندگان از محل آورده متقاضیان و تسهیلات در مجموع ۳۲‌هزار و ۸۶۱‌میلیاردتومان است.

در واقع، تاکنون ۶۸۴‌هزار و ۵۴۷ نفر متقاضی پذیرفته شده نهضت ملی مسکن نزد بانک مسکن افتتاح حساب کردند.

بر اساس این گزارش، میزان واریزی متقاضیان به حساب خود نزد بانک برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مجموع ۲۴‌هزار و ۲۴۳‌میلیاردتومان بوده است. براین اساس، مبلغ کل واریزی به حساب سازندگان از محل آورده متقاضیان و محل تسهیلات ۳۲‌هزار و ۸۶۱‌میلیاردتومان است که از این میزان، ۲۰‌هزار و ۳۱۹‌میلیاردتومان از محل تسهیلات و ۱۲‌هزار و ۵۴۲‌میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان به حساب سازندگان واریز شده است.

همچنین تاکنون ۳۷۹‌هزار و ۸۶۴ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده است که بانک تاکنون با ۱۵۸‌هزار و ۸۰۲ واحد به مبلغ ۵۳‌هزار و ۹۹۹‌میلیاردتومان قرارداد منعقد کرده است.

در این میان، بانک عامل بخش مسکن همچنین از انعقاد قرارداد خودمالکی ۵۲‌هزار و ۴۳۱ واحد به مبلغ ۱۷‌هزار و ۸۸۸‌میلیاردتومان خبر داده است. بر اساس این گزارش، از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۸۹‌هزار و ۷۸۹ واحد برای انعقاد قرارداد خودمالکی به بانک معرفی شدند که تاکنون قرارداد ۵۲‌هزار و ۴۳۱ واحد به مبلغ ۱۷‌هزار و ۸۸۸‌میلیارد تومان منعقد شده است.

از مجموع قراردادهای منعقد شده به میزان ۱۷‌هزار و ۸۸۸‌میلیاردتومان، مبلغ ۹‌هزار و ۱۰۹‌میلیاردتومان به حساب خودمالکان پرداخت شده است. ارائه تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن مرحله به مرحله و براساس پیشرفت فیزیکی به خودمالکان پرداخت می‌شود. این تسهیلات به متقاضیانی پرداخت می‌شود که زمین دارند و برای ساخت آن به وام بانکی نیاز دارند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا