مجله خبریبورس و بازار

مقصد جدید مستاجران تهرانی کجاست؟

بر اساس گزارش مرکز آمار در کشورمان حدود ۲۴.۵ میلیون نفر مستاجر هستند که از این میزان ۳۷ درصد از خانوار شهرنشین و ۵۱ درصد خانوار پایتخت نشین هستند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از فردای اقتصاد، بر اساس گزارش مرکز آمار در کشورمان حدود ۲۴.۵ میلیون نفر مستاجر هستند که از این میزان ۳۷ درصد از خانوار شهرنشین و ۵۱ درصد خانوار پایتخت نشین هستند.

افزایش نرخ مسکن چه خرید و فروش و چه اجاره در پایتخت به سرعت به سایر استان ها و شهرها سرایت می کند و قیمت ها در تهران ملاک قیمتگذاری در سایر شهرها است.

با وجود کوچ افراد و خانوار به تهران، رشد نرخ اجاره باعث رشد حاشیه نشینی و رشد جمعیت شهرهای اقماری تهران شده و همین افزایش تقاضا، قیمت ها را در بازار مسکن شهرهای نزدیک به تهران را بالا برده‌ است به طوری که مشخصا در پردیس در برخی از فازها قیمت مسکن هم تراز با قیمت مسکن در برخی از مناطق تهران است.

این شیب تند افزایش اجاره در شهرهای اطراف تهران در حالی است که عمده ساکنان این مناطق به دلیل نبود بازار کار در این شهرها، در تهران مشغول به کار هستند و در غیاب حمل و نقل عمومی سریع و آسان در این مسیرها، هزینه سرسام آور ایاب و ذهاب به تهران هم به هزینه این خانوار اضافه می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا