مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

مجوز مجلس به ستاد کل برای احداث سالانه ۱۰ هزار واحد خانه سازمانی

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح مجاز است نسبت به تأمین زمین مورد نیاز احداث سالانه ده هزار واحد خانه سازمانی اقدام کند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۱ آبان ماه) و در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، تبصره ۲ بند (ت) ماده ۵۰ و بند (پ) ماده ۱۱۷ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

طبق بند (پ) ماده ۱۱۷، در مواردی که آرای مراجع قضائی در خصوص حقوق دولت مشمول حکم مقرر در ماده (۴۷۷) قانون آئین دادرسی کیفری باشد، معاون حقوقی رئیس جمهور می‌تواند مراتب را به مراجع ذیربط منعکس نماید.

همچنین مجلس در تبصره ۲ بند (ت) ماده ۵۰ تصویب کرد که به منظور تأمین مسکن سازمانی مورد نیاز کارکنان نیروهای مسلح و امنیتی با اولویت مناطق امنیتی، مرزی و محروم عملیاتی و در طول برنامه:

۱- ستاد کل نیروهای مسلح مجاز است نسبت به تأمین زمین مورد نیاز احداث سالانه ده هزار واحد خانه سازمانی اقدام نماید. وزارت راه و شهرسازی نیز مکلف است با رعایت طرح تفصیلی و آمایش سرزمینی نسبت به تغییر کاربری زمین‌های معرفی شده با رعایت سایر قوانین و مقررات اقدام نماید.

۲- دولت مکلف است زمین، پشتیبانی‌های لازم و زیرساخت‌های مورد نیاز جهت احداث صد هزار واحد خانه سازمانی نیروهای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) را به صورت رایگان تأمین نماید و منابع مورد نیاز آن را در بودجه سنواتی پیش بینی نماید.

۳- وزارت راه و شهرسازی مکلف است زمین مورد نیاز برای احداث حداقل سه هزار واحد خانه سازمانی وزارت اطلاعات را تامین نماید.

۴- بانک مرکزی مکلف است نسبت به تعیین سهمیه پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز برای خانه‌های سازمانی فوق و نظارت بر پرداخت آن توسط بانک‌های عامل از محل تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اقدام نماید.

۵- به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) اجازه داده می‌شود با هماهنگی بانک مرکزی و با استفاده از منابع خود نسبت به سپرده گذاری برای دریافت تسهیلات کم بهره از محل تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اقدام نماید.

مطابق با بند الحاقی ۲ ماده ۵۳ لایحه برنامه هفتم توسعه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است ظرف سال اول اجرای برنامه، اطلاعات مکانی محدوده روستاها را به همراه نقشه‌های رقومی (دیجیتال) موجود طرح‌های هادی روستاها، در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بارگذاری نماید.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید تا پایان برنامه تمامی نقشه‌های غیر رقومی طرح‌های هادی روستایی را رقومی نموده و در سامانه مذکور بارگذاری نماید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا