مجله خبریراه و شهرسازی

اعتراض متقاضیان مسکن «بلدالامین» کرمان به مقابل استانداری کشید

شماری از متقاضیان طرح مسکن در محدوده شهرک بلدالامین شهر کرمان که طی ماه‌های اخیر بارها دست به اعتراض زده‌اند، روز یکشنبه مقابل استانداری حضور یافتند و از انجام نشدن تعهدات پیمانکاران و پیشرفت اجرای کار اعتراض داشتند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، متقاضیان احداث پروژه چهار هزار و ۱۰۰ واحدی شهر کرمان که حدود چهار سال قبل برای خانه دار شدن در این پروژه ثبت نام کرده اند و وجهی را هم به حساب ریخته اند به پیشرفت نداشتن پروژه اعتراض دارند؛ این افراد می گویند وجه پرداختی آنان در چهار سال گذشته باید با ارزش همان سال محاسبه و در تکمیل و بهره برداری پروژه نیز تسریع شود.

این افراد که تعداد آنان حدود ۱۰۰ نفر تخمین زده می شد از صبح امروز مقابل درِ ورودی استانداری کرمان تجمع خود را آغاز کردند و خواستار حضور مسئولان برای پاسخگویی و حل مشکل خود شدند؛ به دنبال ادامه این تجمع تعدادی از مسئولان در جمع معترضان حاضر شدند و با آنان صحبت کردند و مذاکره با نمایندگان این افراد نیز در ادامه پیگیری و اجرایی شد.

هر چند مشکلات متقاضیان این پروژه بارها در تجمع ها و اعتراض های مختلف بیان شده است اما در تجمع امروز معترضان نسبت به عمل نشدن به وعده ها و سرگردانی در ادارات مختلف به شدت معترض بودند و گلایه جدی داشتند به طوری که ضمن سر دادن شعارهایی، اعتراض خود را نشان دادند.

این پروژه بزرگ که در دولت دوازدهم کلنگ خورده در زمین های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قرار دارد و براساس اعلام ها پیشرفت آن کمتر از ۲۰ درصد است.

مشکلات این پروژه بزرگ مسکن بارها در رسانه ها مطرح شده است و چند هفته قبل به صورت مفصل به مشکلات این پروژه طی گزارشی پرداخته است که مشروح آن در ذیل آمده است:

پیشتر برخی مسئولان از انجام نشدن برخی امور در شهرداری کرمان یا ستاد اجرایی برای تسریع در ساخت این پروژه گلایه کرده بودند و گرچه مدیرکل راه و شهرسازی چندهفته پیش وعده داده بود که به دنبال نتایج جلسات مشترک این پروژه از سر گرفته می شود، اما معترضان می گویند همچنان شاهد اقدام خاصی نبوده اند.

اسماعیلی یکی از افراد تجمع کننده گفت: سال ۹۸ در طرح مسکن ملی ثبت نام کردیم که قرار شد پروژه چهار هزار و ۱۰۰ واحدی در هشت فاز ساخته و به افراد متقاضی واگذار شود اما پس از گذشته چهار سال پروژه در اغلب فازها حتی آغاز هم نشده است و در فازهایی هم که کار را شروع کرده اند در حد فونداسیون متوقف مانده است.

وی با اشاره به ارزش پول در چهارسال گذشته تاکنون و ضمن تاکید بر اینکه متقاضیان در این شرایط ن باید متضرر شوند و مقصران کم کاری آن باید پاسخگو باشند تصریح کرد: برخی افراد ۹۰ میلیون تومان و برخی ۴۰ میلیون تومان برای آغاز پروژه در طی این چهار سال پول پرداخت کرده اند اما اقدامی انجام نمی شود.

این شهروند با اشاره به پیگیری های متعدد متقاضیان برای حل مشکل این پروژه اظهار داشت: تا به امروز هر جا رفتیم تنها وعده و حرف به ما تحویل دادند و کسی پاسخگوی ما نیست.

بر اساس گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، در ابتدای خردادماه جاری نشست های متعددی با پیمانکاران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) برگزار شده و استاندار کرمان نیز پیگیر موضوع است و اقداماتی انجام شده تا این پروژه طی چند هفته آتی سرعت گیرد.

رضا حافظی تاکید کرده بود: متاسفانه برخی مسایل و مشکلات گذشته باعث کندی روند اجرای این پروژه شده و این موضوع باعث شده است که پیمانکاران در فاز یک و ۲ ظرفیت و امکان اقتصادی برای اجرای این طرح را نداشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: رایزنی هایی برای این موضوع با مدیران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور استاندار کرمان صورت گرفت که مقرر شد پیمانکاران فاز نخست و دوم که پیشرفت کمتری داشتند، در همین مرحله کار را تحویل بدهند و همچنین بنا شد که پیمانکار فاز سه که از نظر ستاد اجرایی ظرفیت لازم را دارد، مابقی کارها را تحویل گیرد و کار را ادامه دهد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی کل پروژه بلدالامین با قول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با سرعت عمل مطلوب بزودی سرعت خواهد گرفت.

حافظی تصریح کرد: مقرر شد ثبت نام کنندگان در فازهای بعدی (فاز چهارم تا ۶) تجمیع و پیمانکار مستعد با ظرفیت بالا برای این پروژه انتخاب تا فازهای بعدی را نیز انجام دهد و مشکل مردم رفع شود.

وی افزود: ساخت چهار هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی برای طرح شهرک بلدالامین پیش بینی شده و در مجموع اکنون فاز یک، ۲ و سه در حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که فاز سه پیشرفت بیشتری به نسبت فازهای یک و ۲ داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: براساس قانون باید تخفیف ۳۰ درصدی عوارض شهرداری توسط این ارگان لحاظ می شد که شهرداری در ابتدا آن را انجام نمی داد و همین امر به عنوان یکی از دلایل باعث شد که این پروژه تا به امروز به طول بیانجامد.

متقاضیان می گویند با وجود گذشت سه هفته از اظهارات مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، تغییری در وضعیت این پروژه انجام نشده و متقاضیان خسته و معترض چاره ای جز حضور در مقابل استانداری برای پیگیری حق خود ندیده اند.

با توجه به اینکه این پروژه یکی از کلان پروژه های مسکن در استان و شهر کرمان است به نظر می رسد باید با سرعت تعیین تکلیف و روند کار شروع شود تا متقاضیان زیان نکنند.

4.7/5 - (44 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا