مجله خبریراه و شهرسازی

متروی پرند بعد از ۱۸ سال افتتاح می‌شود

با پایان مراحل نهائی نصب علائم هشدار، نصب پله برقی، همچنین گیت فروش بلیت و سکوی مسافرگیری، ایستگاه مرکزی متروی پرند بعد از 18 سال با ظرفیت جابه‌جایی بیش از ۱۳ هزار نفر به‌زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، متروی شهر جدید پرند با ظرفیت جابه‌جایی مسافرین شهرهای جدید پرند، اسلام‌شهر، رباط‌کریم و روستاهای مسیر به تهران و بالعکس با ظرفیت جابه‌جایی بیش از ۱۳ هزار نفر در شهریور ماه امسال آماده افتتاح است.

مسیر توسعه جنوبی خط یک متروی تهران بعد از ایستگاه شاهد در انتهای خط یک (ایستگاه ماقبل ایستگاه حرم مطهر) شروع شده و شامل ایستگاه‌های شهر آفتاب، فرودگاه امام خمینی شماره یک، فرودگاه امام خمینی شماره دو و پرند است. ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک است که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل و نقل به مسافرین شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است که به جز حمل و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافرین را در پی دارد.

هم اکنون عملیات اجرایی قطعه سوم این پروژه در ایستگاه پرند با تکمیل اجرای عملیات معماری و تاسیسات الکتریکال و مکانیکال به پایان رسیده و با تکمیل ۹۹ درصدی آماده افتتاح در هفته دولت است.

«آرش صیادی» مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند نیز ابتدای مردادماه امسال از روند اجرای ۱۲ هزار متر مربع محوطه سازی ایستگاه مرکزی متروی پرند بازدید کرد و خبر داد که مراحل نهائی نصب علائم هشدار، نصب پله برقی، همچنین گیت فروش بلیت و سکوی مسافرگیری ایستگاه مرکزی متروی پرند رو به پایان است.

بر اساس گزارش مجری محوطه ساز نیز پس از جمع‌آوری نخاله‌های ساختمان مترو، عملیات خاکبرداری و خاکریزی انجام شده و در هفته ابتدایی مردادماه کفپوش ۳ هزار مترمربع از فضای محوطه با بیش از ۸۰ درصد جدول کاری اجرا و عملیات اجرایی ظرف روزهای آینده به پایان خواهد رسید.

رئیس جمهور آذرماه سال گذشته و در نخستین برنامه سفر یک روزه خود به شهرستان رباط‌کریم از روند احداث خط مترو شهر جدید پرند بازدید کرد. رئیس جمهوری هم چنین در فروردین امسال در سفر به رباط کریم به مسئولان دستور داد تا هرچه سریع‌تر موانع تکمیل خط مترو برداشته شود. اکنون حدود ۳ ماه بعد از دستور رییس جمهوری برای رفع موانع مالی ساخت متروی پرند، این پروژه یک گام دیگر به اجرا نزدیک و با پیشرفت فیزیکی چشمگیر قرار است در نیمه نخست شهریور که مصادف با هفته دولت است افتتاح شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا