مجله خبریراه و شهرسازی

پاسخ وزارت راه به برخی ادعاها درباره طول خط متروی پرند

وزارت راه و شهرسازی در پی انتشار محتوای کذب در برخی رسانه‌ها در خصوص اینکه «فاصله پرند تا تهران ۲۰ کیلومتر است، چطور رئیسی متروی ۴۰ کیلومتری را افتتاح کرد؟!» اعلام‌کرد: مترو پرند در دو خط رفت و برگشت ۲۰ کیلومتری با جمع ۴۰ کیلومتر راه آهن افتتاح شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، این وزارتخانه در پی انتشار محتوای کذب در برخی رسانه‌ها با ذکر این محتوا که «فاصله پرند تا تهران ۲۰ کیلومتر است چطور رئیسی متروی ۴۰ کیلومتری را افتتاح کرد؟!» اعلام‌کرد: آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در حالی که مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند را با قطار شهری طی می کرد، در سخنانی اعلام کرد قرار بود این مسیر یک خطه باشد و مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا پرند را یک قطار طی کند و مجدد برگردد، اما دولت سیزدهم در اقدامی اثرگذار، این مسیر را به دو خطه ارتقا داد. بر این اساس، مسیری که قرار بود ۲۰ کیلومتر ریل گذاری شود، به ۴۰ کیلومتر خط ریلی افزایش یافت.

با این توصیف در حقیقت برای مسیر ۲۰ کیلومتری مترو پرند با احتساب ۲ خط رفت و برگشت، ۴۰ کیلومتر خط آهن کشیده شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا