مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

جلوگیری از فعالیت مافیای مسکن با اعتبارزدایی از اسناد عادی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: الزام ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول مانع بروز بسیاری از فسادها و فعالیت‌های مافیاهای حوزه زمین و مسکن می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، اقبال شاکری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت سلب اعتبار از معاملات غیر رسمی در اموال غیرمنقول اظهار کرد: طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در راستای حذف اسناد غیر رسمی و تبدیل آن به اسناد رسمی حدود 2 سالی است که در مجلس مطرح بوده و پس از بررسی و تصویب نمایندگان برای تایید به شورای نگهبان ارسال و با ایراداتی رو برو شد.

وی با یادآوری این‌که این طرح در زمان حاضر مجدداً در مجلس در حال بررسی و اصلاح است، ادامه داد: طرح مذکور مانع بروز بسیاری از فسادها و فعالیت‌های مافیا زمین و مسکن می‌شود.

وی تاکید کرد: سلب اعتبار از معاملات غیر رسمی در اموال غیرمنقول با شفاف‌سازی اطلاعات درست منجر به اخذ تصمیم بر اساس اطلاعات دقیق شده و در اثر آن تعداد پرونده‌های دادگستری نیز کاهش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ در این طرح به افراد دارای اسناد غیررسمی و قولنامه‌ای 2 سال فرصت داده شده تا نسبت به تبدیل آنها به اسناد رسمی اقدام کنند تا صاحبان واقعی املاک کاملا مشخص شده و از ضرر و زیان مردم و سوء استفاده سوداگران جلوگیری شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا