بورس و بازارمجله خبری

قیمت‌گذاری منطقه‌ای در پایتخت ضرورت دارد

به گزارش ساختمان آنلاین:  عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وضعیت مسکن اظهار کرد: دو یا سه هفته پیش در صحن شورا در رابطه با مسکن به دولت پیشنهاد دادم که در این زمینه ورود کند و از طریق صنف مشاوران املاک، کارشناسان دادگستری و قوه قضاییه، مسکن در مناطق را قیمت گذاری کنند.

حجت الاسلام سید محمد آقامیری ادامه داد: دولت این قیمت گذاری منطقه به منطقه را از شهر تهران آغاز کند و این طرح را به تمام کلانشهر‌ها و شهر‌های کشور ارتقاء دهد.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت مصوبه ای را داشتند که براساس آن افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نرخ اجاره بها را اعلام کردند، یادآور شد: دولت و مجلس الزاماتی را در این مصوبه در زمینه افزایش نرخ اجاره لحاظ کرده است.

آقامیری همچنین تصریح کرد: به اعتقاد من به نظر نمی رسد این طرح نتیجه چندانی داشته باشد، چون کار کارشناسی دقیق نیست.

وی با بیان اینکه در تهران هیچ بازخوردی از لحاظ اجرایی ندارد، اظهار کرد: اگر دولت پیشنهاد ما را پیش ببرد به نتیجه بهتری می رسد، چرا که اقدام کارشناسی دقیق بوده و قابلیت نظارت دارد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه طرح دولت قابلیت نظارت ندارد، یادآور شد: اینکه اعلام کرده اند نرخ امسال ۲۵ درصد افزایش یافته است، باید ببینیم نرخ امسال چقدر بوده است. نرخی وجود نداشته و چه کسی این نرخ را رعایت می کند؟

وی ادامه داد: به نظر من اتفاق خاصی در شهر در زمینه مسکن نخواهد افتاد، مگر اینکه کار کارشناسی دقیق صورت بگیرد و نظارت انجام شود.

آقامیری تأکید کرد: ما در شورا آمادگی کامل خود را اعلام کردیم که همکاری همه جانبه را در خصوص وضعیت نرخ مسکن داشته باشیم، اما باید این پیشنهاد در دولت مورد توجه قرار گیرد و الزام قانونی داشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا