مجله خبریبورس و بازار

کاهش قیمت مسکن در ۱۰ منطقه تهران + جزئیات

در حالی متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران رکورد ۱۶۶میلیون تومان را ثبت کرده است که قیمت مسکن در ۱۰ منطقه پایتخت طی دی‌ماه امسال کاهش یافته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، بررسی آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد متوسط قیمت هر مترمربع مسکن طی دی‌ماه امسال به 80 میلیون و 61 هزار تومان افزایش یافته است، متوسط قیمت مسکن در آذرماه امسال 80 میلیون و 29 هزار تومان بود.

در ماه گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک به رکورد 166 میلیون و 392 هزار تومان رسید، متوسط قیمت در این منطقه طی آذرماه حدود 157 میلیون تومان بود. بین مناطق 22گانه تهران، متوسط قیمت مسکن در 11 منطقه طی ماه گذشته در مقایسه با آذرماه روند کاهشی داشته است؛
بر این اساس قیمت مسکن در منطقه 2 از حدود 122 میلیون تومان به 114 میلیون و 500 هزار تومان کاهش یافته است، در منطقه 3 نیز همین اتفاق افتاده است؛ در این منطقه قیمت از حدود 139 میلیون و 600 هزار تومان با حدود 2 میلیون کاهش به 134 میلیون و 600 تومان رسیده است.

در منطقه 6 قیمت مسکن از حدود 108 میلیون تومان به حدود 100 میلیون تومان کاهش یافته است. متوسط قیمت مسکن در مناطق 7، 8 و 9 نیز به‌ترتیب حدود 2 میلیون تومان، حدود 10 میلیون و حدود 3 میلیون کاهش یافته است.

در مناطق 15 و 18 نیز کاهش قیمت مسکن به‌ترتیب حدود یک میلیون و حدود 400 هزار تومان بوده است. در منطقه 20 کاهش قیمت حدود یک میلیون تومانی و در منطقه 21 نیز کاهش قیمت حدود 2 میلیون تومانی در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور طی دی‌ماه امسال ثبت شده است.

در منطقه 22 نیز قیمت مسکن از حدود 61.5 میلیون تومان آذرماه امسال به حدود 83.3 میلیون تومان افزایش یافته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا