مجله خبریبورس و بازار

اختلاف ۵۰ درصدی قیمت مسکن در منطقه ۶ تهران

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بخش‌های مختلف منطقه ۶ تهران اختلاف قیمت هر متر آپارتمان تا ۵۰ درصد پیش رفته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از خبرآنلاین، بررسی‌های موقعیت ملکی و فایل‌های موجود در دفاتر مشاوران املاک نشان می‌دهد که قیمت مسکن در منطقه ۶ تهران با اختلاف ۵۰ درصدی مواجه است.

براساس گزارش مرکز آمار قیمت آپارتمان در تهران طی پاییز ۱۴۰۲ تغییر چندانی نداشته و در برخی مناطق با کاهش یک درصدی هم رو به رو شده است. درحالی که معضل جدی مسکن این روزها تورم نقطه به نقطه و رکود شدید است، بازار املاک زیر سایه کمبود ساخت و ساز هم به سر می‌برد.

در آذرماه ۱۴۰۱ میانگین قیمت مسکن در شهر تهران ۳۸ میلیون تومان بود و در آذر ماه ۱۴۰۲ میانگین قیمت مسکن در شهر تهران ۸۵ میلیون تومان شده است.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که منطقه ۶ تهران مانند سایر مناطق از بحران قیمتی و کاهش ساخت و ساز رنج می‌برد.

در پاییز سال جاری قیمت آپارتمان نوساز در محدوده یوسف‌آباد و شیخ‌بهایی‌جنوبی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان بر مترمربع بوده است. در این محدوده معاملات بسیار نادری با قیمت‌هایی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان بر مترمربع انجام شده است.

اختلاف ۵۰درصدی قیمت مسکن در منطقه ۶ تهران/ میانگین قیمت آپارتمان نوساز چند؟ + جدول

معاملات ویژه در منطقه ۶ تهران

قیمت آپارتمان نوساز در نقاط پر تراکم اداری منطقه ۶ مثل محدوده‌های ساعی، وزرا، امیرآباد و فاطمی بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون تومان بر مترمربع بوده است. معاملات خاص این مناطق نیز که عمدتا مربوط به پروژه‌های ویژه اداری است بعضا با قیمت‌هایی در رنج ۲۰۰ میلیون تومان بر مترمربع به ثبت رسیده است.

در جنوب محور کریم‌خان، در محدوده ایرانشهر و طالقانی، قیمت آپارتمان‌های نوساز کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بر مترمربع است.

ثبات قیمتی آپارتمان در منطقه ۶ تهران

از فروردین ماه سال جاری قیمت آپارتمان نوساز در منطقه ۶ از ۱۰۰ میلیون تومان بر مترمربع افزایش پیدا کرده و در شهریور ماه تا حدود ۱۳۰ میلیون تومان بر مترمربع بالا رفته است.

گرچه در پاییز قیمت ها با افت اندکی مواجه شده و قیمت آپارتمان نوساز منطقه ۶ به حدود ۱۲۰ میلیون تومان بر مترمربع تنزل یافته، ولی این کاهش در مقایسه با مناطق دیگر بسیار اندک بوده است.

وجود تقاضا برای املاک منطقه ۶ بازار مسکن را رونق بخشیده

وجود محدوده‌های اداری پررونق در منطقه ۶ از جمله دلایلی است که باعث شده اولا میانگین قیمت در منطقه ۶ بالاتر از مناطق مشابه باشد و ثانیا در دوره رکود قیمت‌ها با افت چندانی مواجه نشده باشند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا