بورس و بازارمجله خبری

متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۳۳ میلیون تومان رسید

به گزارش ساختمان آنلاین:   بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن در دی ماه امسال را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در دی ماه ۱۴۰۰، ۹ هزار و ۸۱۶ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که نسبت به آذر ماه امسال که ۹ هزار و ۷۷۲ فقره معامله مسکن انجام شد، رشد نیم درصدی و نسبت به ماه مشابه سال قبل (دی ۱۳۹۹) که این شاخص سه هزار و ۵۱۵ فقره بود، رشد ۱۷۹.۳ درصدی داشته است.

بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی را در دی ماه امسال ۳۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان برآورد کرد که نسبت به ماه آذر امسال با متوسط قیمت هر مترمربع ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۸۰۰ تومان، افزایش ۱.۱ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که در دی ماه ۱۳۹۹ متوسط قیمت هر مترمربع مسکن ۲۷ میلیون و ۳۸۶ هزار تومان افزایش ۲۰.۳ درصدی داشته است.

اجاره بها

بررسی‌های بانک مرکزی از شاخص اجاره بهای مسکن در دی ماه امسال نشان دهنده افزایش ۵۰.۷ درصدی اجاره بها در شهر تهران نسبت به دی ماه سال گذشته و افزایش ۵۴ درصدی نسبت به کل مناطق شهری در ماه مشابه سال گذشته است.

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران

براساس اعلام بانک مرکزی، منطقه یک پایتخت با متوسط قیمت هر مترمربع ۷۰ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان، گران‌ترین منطقه تهران و منطقه ۱۸ با متوسط قیمت هر متر ۱۵ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان ارزان‌ترین منطقه پایتخت برآورد شده است.

بیشترین تعداد معاملات در منطقه ۵ با هزار و ۴۵۴ فقره معامله و کمترین تعداد در منطقه ۱۹ با ۹۳ فقره معامله مسکن ثبت شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا