مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن اجرایی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از سیاست‌ها و رویکردهای دولت سیزدهم اجرای نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن است که در اجرای این سیاست 3 وزارتخانه مشارکت حداکثری خواهند داشت.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌اندازی نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن، گفت: دولت سیزدهم با مکانیزم‌هایی تلاش کرده است تا فاصله قیمت تمام شده مسکن و قدرت خرید مردم را کاهش دهد. رئیس‌جمهور اخیراً در دوازدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن تاکید کرد که بانک‌ها برای ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن و ساخت و تولید مسکن همکاری خود را تقویت کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در این دوره و با تاکید رئیس دولت سیزدهم نهضت کاهش قیمت تمام شده مورد تصریح است و بر این اساس تمامی ارکان دولت وظیفه دارند بر این مهم اهتمام ورزند.

وی گفت: در تفاهمی که بین وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی انجام شده، مقرر است تا مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد با قیمت مناسب و در حجم انبوه در اختیار سازندگان نهضت ملی مسکن قرار گیرد تا بتوان بخش عمده‌ای از متقاضیان واقعی مسکن را صاحب خانه کرد.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که به دستور رئیس‌جمهور نهضتی در خصوص کاهش قیمت تمام شده مسکن در دستور کار وزارتخانه قرار داد. با همراهی دیگر اعضای دولت کمیته‌ای ویژه برای این موضوع تشکیل شد تا قیمت اجزای مختلف مصالح کاهش یابد.

بذرپاش گفت: با مذاکراتی که وزارت راه و شهرسازی با وزارت صمت انجام داده، مقرر شد، وزارت صمت مسئولیت یابد تا سیمان و فولاد با قیمت مناسب در اختیار پروژه نهضت ملی قرار بگیرد که قطعاً اثر مناسبی در قیمت خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا