بورس و بازارمجله خبری

آیا مالیات، قیمت مسکن را کاهش می‌دهد؟

به گزارش ساختمان آنلاین: افشین پروین‌پور کارشناس بازار مسکن در خصوص مساله خانه‌های خالی و درآمدهای آن که در بودجه سال بعد عنوان شده، گفت: اولین نکته این است که مالیات بر خانه‌های خالی جزء مالیاتی است که باید حتما اجرایی شود چرا که می‌تواند تاثیر بسیاری در پایین آوردن قیمت و کنترل بازار مسکن داشته باشد. این مساله در مرحله اول عزم جدی دولت را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: دومین نکته این است که با توجه به قید شدن این درآمدها در بودجه ۱۴۰۱ به نظر می‌رسد که دولت تصمیم به اجرای آن دارد. اما مالیات بر خانه‌های خالی از جنس مالیات‌های درآمدی نیست که محلی برای آن در بودجه در نظر گرفته شود. این مالیات باید به گونه‌ای اخذ شود که اتکایی به درآمد آن نباشد.

این کارشناس بازار مسکن در بیان سومین نکته گفت: کارکرد مالیات باید به گونه‌ای باشد که برای خانه‌ های خالی بازدارندگی داشته باشد. اینکه محلی در بودجه برای آن در نظر گرفته شود این شبهه را ایجاد می‌کند که وجود خانه‌ های خالی مشکلی ندارد و تنها باید مالیات آن پرداخت شود.

پروین‌پور گفت: نباید روی درآمد حاصل از مالیات بر خانه‌های خالی تکیه شود. باید تمهیداتی در نظر گرفت که خانه‌ های خالی وارد بازار شود. تا الان عزم جدی از وزارت مسکن ندیدیم که سامانه مربوطه را تکمیل کند. باید این مساله به سرعت انجام شود تا مالیات‌های بازدارنده زودتر اخذ شود.

ایسکانیوز

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. وقتی مالیات بر خانه‌های خالی اجرا نمیشود آدم یاد تعارض منافع یا رشوه میافتد چون مجریان این نوع مالیات‌ها منافع در عدم اجرای آن دارند از اجرای قانون سر باز می‌زنند این در حالی است که در کشور بیش از چهار میلیون خانه خالی وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا