بورس و بازارمجله خبری

کنترل قیمت مسکن در گرو افزایش عرضه است

به گزارش ساختمان آنلاین:  حسین محمد صالحی درباره علل رشد بی‌رویه قیمت مسکن ، اظهار کرد: کنترل قیمت‌ها باید در دست دولت باشد که متأسفانه دولت در برخی از عرصه‌ها به گرانی دامن می‌زند. برای مثال وقتی به قیمت محصولات آهنی ۵۰۰ تومان اضافه می‌کنیم، دلال این افزایش قیمت را تا پنج هزار تومان می‌رساند. یا وقتی زمینی را قصد داریم به تولید کننده تحویل دهیم، قیمت اولیه آن ۷۰ هزار تومان بوده و امسال قیمت آن را به ۱۲۰ هزار تومان می‌رسانیم و ۸۰ درصد به قیمت آن زمین افزوده‌ایم.

وی افزود: این افزایش قیمت سبب می‌شود که قیمت زمین در منطقه موردنظر به شکل بی‌رویه‌ای افزایش پیدا کند که این امر نشان می‌دهد از سوی دستگاه‌های مسئول و دولت نظارت دقیقی بر قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد. از طرفی هم روی کاغذ قول می‌دهیم که برای متقاضیان در سال یک‌میلیون مسکن بسازیم تا زمانی که این موضوع عملیاتی نشود جلوی حباب قیمت مسکن گرفته نخواهد شد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس گفت: مجلس و وزارت راه و شهرسازی به طور جدی بر اجرای طرح مسکن ملی تأکید دارند و از سرمایه‌گذاران بخش مسکن هم دعوت شده تا با کمک دولت عملیات ساخت مسکن سرعت بیشتری بگیرد تا جلوی حباب قیمت‌ها گرفته شود.

محمد صالحی با بیان اینکه باید جلوی دلالی و واسطه‌گری افراد در حوزه مسکن گرفته شود، تصریح کرد: تا زمانی که عرضه نسبت به تقاضا بیشتر نباشد مشکل مسکن و افزایش قیمت آن به راحتی حل نخواهد شد. بنگاه مسکن روی عرضه و تقاضا می‌تواند مانور دهد و تا زمانی که عرضه بیشتر از تقاضا نشود این وضعیت نابسامان در بخش مسکن ادامه خواهد داشت و نرخ مصالح ساختمانی نیز افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون قیمت تمام شده مسکن که دولت می‌سازد با قیمت مسکنی که در بازار آزاد عرضه می‌شود، تفاوت بسیاری دارد. باید نظارت دقیقی بر قیمت‌های مسکن باشد و با قولی که دولت به مردم داده است با مصوبه مجلس و نظارت بیشتر وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال محقق شود که در صورت تحقق، قیمت مسکن تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

ایسنا

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا