مجله خبریبورس و بازار

قیمت یک متر خانه در چهار منطقه تهران از ۱۰۰ میلیون تومان بالاتر رفت

جدیدترین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد یک منطقه دیگر از مناطق شهرداری تهران به جرگه مناطقی پیوست که متوسط قیمت مسکن در آن به ازای هر متر مربع از صد میلیون تومان فراتر رفته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از اقتصاد ۱۰۰، آخرین آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد هر چند متوسط قیمت مسکن در گران‌ترین منطقه تهران اندکی کاهش یافته است اما رشد قیمت در سایر مناطق گران ادامه داشته به طوری که در مهرماه سه منطقه از مناطق تهران با متوسط قیمت بیش از صد میلیون تومان به ازای هر متر مربع روبرو بودند اما در آبان ماه شمار این مناطق به چهار منطقه رسیده است.

متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران در مهرماه ۱۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که در آبان ماه به ۱۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافت. اما قیمت متوسط هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه دو تهران از ۱۲۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان به ۱۲۴ میلیون و ۴۲۰ هزا تومان در آبان ماه افزایش داشته است.

قیمت مسکن در منطقه سه نیز از ۱۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به طور متوسط در هر متر مربع به ۱۳۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسیده است.

در منطقه ۶ تهران، یعنی در مرکز شهر نیز متوسط قیمت از ۹۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در مهرماه با ۱۰۱ میلون و ۸۴۰ زهار تومان رسیده است.

متوسط قیمت مسکن در کل شهر تهران از ۷۵ میلیون تومان فراتر رفته است.

این قیمت‌ها در شرایطی به ازای هر متر به بیش از صد میلیون تومان رسیده که حداقل دستمزد در ایران برای کارگر بدون فرزند هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. این وضعیت نشان می‌دهد فاصله دستمزد با خرید مسکن در ایران چه میزان افزایش یافته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا