بورس و بازارمجله خبری

قیمت آپارتمان در آلوده‌ترین نقطه پایتخت

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، بررسی فایل‌های ارائه شده در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن به صورت آنلاین نشان می‌دهد، برای خرید یک خانه حدودا 50 متری در پاک‌ترین هوای تهران در این لحظه و واقع شده در منطقه 1 و در محله ولنجک، باید بودجه‌ای حداقل 7 میلیارد تومان در نظر گرفت و برای خرید خانه‌ای با همین متراژ در محله پونک و در منطقه 2 تهران، به بودجه‌ای حداقل 3 میلیارد و 500 میلیون تومانی نیاز است.

اما خرید خانه‌‌‌ای 50 متری در جنوب تهران و منطقه 17 که در لحظه نوشتن این خبر آلوده‌ترین منطقه تهران نسبت به سایر مناطق است، بودجه‌ای حداقل 1 میلیارد و 300 میلیون تومانی می‌طلبد.

اگر مالک خانه‌ای 50 متری و در منطقه 17 تهران، قصد داشته باشد به منطقه‌ای با هوای پاک‌تر همچون منطقه 1 نقل مکان کند، باید برای خرید ملکی هم‌متراژ ملک خود در منطقه 17، در ولنجک، رقمی حدود 5 تا 6 میلیارد تومان، به بودجه حاصل از فروش ملک 50 متری‌ خود در منطقه 17 اضافه کند.

البته این فرد، برای خرید خانه 50 متری در منطقه 2 و در محله پونک، برای افزودن به بودجه‌اش، رقمی بین 2 تا 2 میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز دارد.

این در حالی است که با سرمایه‌ای کمتر از بودجه‌ مورد نیاز برای خرید یک خانه 50 متری با قدمتی 30 ساله در منطقه 1 تهران، می‌توان یک خانه 120 متری نوساز در محله فلاح و واقع در منطقه 17 تهران و با 5 میلیارد و 40 میلیون تومان خریداری کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا