راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

قرارگاه مسکن در کشور تشکیل شود/ افزایش قیمت مصالح ساختمانی مانعی در مسیر ساخت‌وساز

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمدرضا رضائی کوچی نماینده جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی که به میزبانی این وزارتخانه برگزار شد ضمن تبریک سال جدید و قدردانی از فعالیت‌های های نوروزی وزارت راه و شهرسازی و همچنین آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: همان طور که وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل دارای قائم مقام است در بخش مسکن نیز باید قائم مقام مسکن داشته باشد تا با یک فرماندهی واحد امور مرتبط با مسکن در وزارت راه و شهرسازی دنبال شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت چندین مجموعه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن تاکید کرد: همگرایی و هم افزایی این مجموعه ها یکی از موضوع های بسیار مهم و تاثیر گذار است که باید مورد توجه متولیان ساخت مسکن در کشور قرار گیرد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات خوب وزارت راه و شهرسازی در مورد تملک زمین برای اجرای طرح‌مسکن سازی گفت: یکی از موضوع های مهم که باید در اجرای طرح ملی مسکن دنبال شود طراحی یک سامانه به منظور بروز رسانی اقدامات و فعالیت ها و همچنین رصد نحوه عملکرد استانها در این بخش است.

نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتظار است هرچه زودتر قرارگاه مسکن تشکیل و با یک هماهنگی بین دستگاهی اجرای طرح نهضت مسکن سازی دنبال شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه میلگرد و سیمان را یک هشدار و مانع در مسکن سازی عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیازمند چاره اندیشی و برنامه ریزی کارشناسی شده هستیم.

 رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی برای کاهش میزان آورده افراد متقاضی مسکن ملی در مراحل مختلف شد و گفت: در این زمینه باید طوری برنامه ریزی شود تا مردم توان پرداخت سهم خود در مراحل مختلف ساخت و ساز را داشته باشند تا شاهد عقب نشینی آنان در مراحل اجرای کار و ایجاد مشکل برای پیمانکاران و انبوه سازان نباشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا