دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

قرارگاه جهادی مسکن جامعیت سازمانی ندارد

ناصر امانی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین  اظهارداشت: پس از ارائه توضیحات از سوی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران درباره قرارگاه جهادی مسکن به شورا تا حدی ابعاد این قرارگاه برای ما روشن شد اما از سوی دیگر یکسری ابهامات نیز ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه با توضیحات صارمی مشخص شد که قرارگاه جهای مسکن صرفا یک واحد داخلی در شهرداری تهران است تصریح کرد: بنده تصور می کردم که این قرارگاه متشکل از نهادهای مرتبط با حوزه مسکن شامل وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور، بنیاد مسکن،سازمان ثبت اسناد،سازمان نظام مهندسی و.. است این در حالی است که با توضیحات معاون شهردار تهران مشخص شد که این قرارگاه یک جمع واحد از درون شهرداری شامل معاونان شهردار و شهرداران مناطق است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه انتظار داشتیم که قرارگاه جهادی مسکن شهرداری‌تهران،مرکزی برای تجمع تمامی نهادهای مرتبط با ساخت و ساز باشد خاطرنشان ساخت: در همین حال با توضیحات معاون شهردار مشخص شد که هدف شهرداری از ورود به حوزه مسکن بیش از هر چیز ترویج انبوه سازی و ایجاد تمهیدات و بسترهای لازم برای تولید مسکن در شهر تهران است و اگر هم مداخله و مشارکتی صورت بگیرد صرفا در حوزه بافتهای فرسوده این امر محقق می شود.

امانی اظهار داشت : بنده هم در صحن شورا تاکید کردم که قانون در حوزه مسکن به شهرداری اجازه داده است که صرفا بسترسازی کند و حق تصدی گری برای شهرداری در حوزه مسکن در قانون دیده نشده است. .

وی همچنین درباره ابهامات مربوط به قرارگاه جهادی مسکن نیز گفت: گزارشی که از سوی معاونت شهرسازی و معماری در صحن قرائت شد نشان داد که تفاهم این دستگاه با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن صرفا در حد تفاهم است و تفاهم هم فقط به معنای موافقت اولیه دستگاه ها برای اجرای امری است و این تفاهم به توافق نامه منجر نشده است .

این عضو شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به اینکه گفته می شود بنیاد مسکن وظیفه اش ساخت مسکن روستایی است و آیا تفاهم این سازمان با شهرداری تهران برای ساخت ده هزار واحد مسکونی با مسوولیت های این دستگاه مغایرت ندارد نیز گفت: از آنجا که هدف شهرداری از ورود به بحث مسکن،بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده است بنابراین این دستگاه برای همکاری با شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره ورود شهرداری تهران به موضوع مسکن نیز گفت: هنوز قضاوت درباره این موضوع زود است اما تا شش ماه دیگر مشخص خواهد شد که مداخله شهرداری تهران در حوزه مسکن دارای دستاوردی بوده است یاخیر . اما به طور کل اصل کار،اقدام خوبی است و قرار نیست شهرداری خارج از حیطه قانون اقدامی در حوزه مسکن انجام دهد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا