مجله خبریبورس و بازار

فروش مسکن در انگلیس به پایین‌ترین رقم در ۱۲ سال گذشته رسید

شرکت املاک و مستغلات زوپلا Zoopla در گزارش اخیر خود اعلام کرد که فروش مسکن در بریتانیا به دلیل افزایش هزینه‌های وام مسکن به پایین‌ترین سطح در بیش از یک دهه اخیر رسیده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از راشاتودی، شرکت املاک و مستغلات زوپلا Zoopla در گزارش شاخص قیمت مسکن خود که این هفته منتشر شد، اعلام کرد که فروش مسکن در بریتانیا به دلیل افزایش هزینه‌های وام مسکن به پایین‌ترین سطح در بیش از یک دهه اخیر رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود تعداد خرید خانه در بریتانیا با 21 درصد کاهش سالانه به حدود 1 میلیون مورد در سال جاری میلادی برسد. تیم رقم نسبت به 1.26 میلیون مورد خرید در سال گذشته و بالاترین رقم در 14 سال گذشته  یعنی 1.48 میلیون مورد که در سال 2021 ثبت شده بود، کاهش نشان می‌دهد.

در سال 2021 معافیت‌های مالیاتی که برای خرید مسکن در دوران همه گیری  کرونا اجرا شد، باعث افزایش خرید شد.

بر اساس این گزارش، تقاضا برای املاک مسکونی طی چهار هفته گذشته در مقایسه با میانگین پنج سال گذشته 34 درصد کاهش یافته است، زیرا افزایش نرخ وام مسکن و فشارهای هزینه زندگی بر بازار فشار وارد می‌کند.

ریچارد دانل، مدیر اجرایی شرکت زوپلا در این باره می‌گوید: این تعداد فروش است که از افزایش هزینه‌های استقراض، بیشترین آسیب را دیده است. این امر به ویژه در میان خریداران متکی به وام مسکن دیده می‌شود.

وی افزود: خریداران نقدی مصونیت بیشتری دارند و در تعداد آن‌ها در مسیری است که از هر سه فروش بیش از یک نفر در سال 2023 خریدار نقدی هستند.

طبق گفته شرکت مانیفکتس Moneyfacts، نرخ سود بانکی یک وام مسکن ثابت دو ساله معمولی در روز سه‌شنبه 6.73 درصد است در حالی که نرخ سود میانگین برای قراردادهای ثابت پنج ساله 6.21 درصد است.

بر اساس گزارش زوپلا، پیش‌بینی می‌شود که تعداد فروش خانه‌هایی که از طریق وام مسکن تامین می‌شود در سال جاری 28 درصد کاهش یابد، در حالی که فروش نقدی نسبتا انعطاف‌پذیر باقی خواهد ماند و تنها 1 درصد در سال 2023 کاهش خواهد یافت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا