اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

کاهش سوداگری با اجرای طرح فروش متری مسکن

علیرضا زاکانی، ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  درباره روند ممیزی شهر تهران نیز تاکید کرد: سالها بود که ممیزی ساختمانها از بعد ایمنی انجام نشده بود. در این دوره مدیریت شهری برای ممیزی ساختمانها و ایمن سازی بناهای پرخطر، شهرداری به صورت جدی ورود کرده و دو اقدام ویژه انجام داده است.
وی تاکید کرد: راه اندازی قرارگاه کالبدی شهر تهران از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور ممیزی کردن ساختمانهای شهر است.
شهردار تهران در بیان جزییات اهداف راه اندازی قرارگاه کالبدی شهر تهران اذعان داشت: شناسایی ساختمانهای ناایمن و پرخطر، گودهای پرخطر و… از جمله ماموریتهای اصلی این قرارگاه است.
وی اظهارداشت: در فاز بعدی، پس از ممیزی و شناسایی این عوامل پرخطر شهری، شهرداری به مالکان این نوع بناها کمک می کند تا در قالب نوسازی، استحکام سازی و.. ضریب ایمنی آنها را افزایش دهد.
شهردار تهران تاکید کرد: آخرین ممیزی شهر تهران در انتهای دهه هشتاد صورت گرفته است و همین مساله سبب شد که یک شرایط رکودی و رها شدگی بر فضای شهر تهران حاکم شود.
زاکانی همچنین درباره آخرین وضعیت اجرای طرح فروش متری مسکن نیز تاکید کرد: در حال حاضر ابزارهای اجرایی فروش متری مسکن آماده شده است و امیدواریم که شهرداری به اندازه قدرالسهم و مسوولیتش در اجرای این شیوه مشارکت مردم در بازار مسکن موثر باشد، چرا که اجرای موفق این مکانیزم، سبب میشود که نقدینگی های خرد مردم تجمیع شوند و به پروژه های مسکونی تززیق شود و این سرمایه های خرد سرگردان به جای سوداگری در خدمت تولید مسکن قرار بگیرند.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا