بورس و بازارصنایع ساختمانیمجله خبری

ساخت یک میلیون مسکن در سال، تاثیری به حال فروشندگان آهن ندارد

به گزارش ساختمان آنلاین:   رضا نادری در گفت‌وگویی با اشاره به مشکلات صنف آهن فروشان اظهار کرد: با توجه به اینکه روز به روز کسب و کار برای فعالین در حوزه فولاد سخت‌تر شده است، به این نتیجه رسیدیم که انباشت کالا با سرمایه شخصی با توجه به اوضاع موجود، یک فعالیت اضافی محسوب می‌شود و سامانه مالیات ارزش افزوده، سامانه جامع تجارت، سامانه جامع انبارها، سامانه برخط فروش و مشکلات مربوط به گردش حساب اصناف همگی مشکل آفرین شده‌اند.

وی ادامه داد: سامانه جدیدی تحت عنوان (سامانه کد نقش) راه‌اندازی شده است و طبق آن، آهن فروشان کالایی را که خرید می‌کنند اجازه انباشت آن را ندارند و حداکثر ظرف مدت ۳ تا ۴ روز باید به فروش برساند در غیر اینصورت به عنوان محتکر به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

نادری با اشاره به اینکه توان مالی آهن فروشان روز به روز در حال کاهش است، افزود: با توجه به شرایط و مشکلات موجود، اصناف کوچک در حوزه فولاد سطح موجودی انبارهای خود را به حداقل ممکن کاهش داده و به تدریج شاهد جابه‌جا شدن سرمایه کسبه بازار آهن به حوزه‌های دیگر خواهیم بود.

شرایط برای تولیدکنندگان کوچک دشوار خواهد شد

نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز گفت: حتم دارم دیگر افراد فعال تجاری حوزه فولاد در دیگر شهرها نیز با این سخت‌گیری‌ها، خلق انواع و اقسام سامانه‌های رنگارنگ مالیاتی و تعزیراتی، به همین نتیجه خواهند رسید؛ این موضوع، اگرچه قدری زمانبر خواهد بود اما به تدریج انبارهای فروشندگان آهن تخلیه و سرمایه‌ آهن فروشان به سایر حوزه‌ها منتقل خواهد شد.

وی عنوان کرد: کار برای تولیدکنندگان کوچکی که فعالیت صادراتی ندارند به تدریج سخت و سخت‌تر خواهد شد در مقابل تولیدکنندگان خصولتی به عنوان شرکای تجاری دولت با تمرکز بیشتر بر صادرات، شرایط سودسازی بهتری خواهند داشت.

نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز گفت: اگر حدس و محاسبات ما درست باشد، رکود تورمی و فرسایشی شدیدی در بازار فولاد کشور متاثر از این موضوعات پیش رو به وجود خواهد آمد .

طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال، تاثیری به حال فروشندگان آهن ندارد

نادری افزود: شاید تحت تاثیر طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال در دست دولت، چرخه اقتصادی بخش دولتی و کلان کمی رونق پیدا کند اما حتم دارم که از این موضوع و از این احوال برای بخش خصوصی نه آبی گرم می‌شود و نه نانی برای کسبه در سفره آن‌ها خواهد داشت.

وی بیان کرد: کسب و کارهای اقتصادی کوچک در حوزه فولاد به تدریج جمع‌آوری خواهد شد و خدا می‌داند که این سرمایه‌ها به کجا خواهند رفت و چه سرنوشت مبهمی در انتظار آینده این کسبه خواهد بود .

نایب رئیس اتحادیه آهن فروشان اهواز گفت: طی سال‌های گذشته در شرایط همه‌گیر شدن بیماری کوید ۱۹و بروز مشکلات متعدد برای اصناف، نسبت به کسبه کاملا بی‌رحمانه عمل شده است و همواره با جمع بستن کسبه، همه را به یک چشم دیده‌اند و ظاهرا با زبان بی زبانی به دنبال تعطیلی اصناف، حداقل در حوزه فولاد هستند.

بازار آهن در رکود شدید قرار دارد

نادری با اشاره به قیمت میلگرد و وضعیت معاملات در این بازار، اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم میلگرد در بازار ۱۷ هزار تومان است و معاملات بازار آهن به دلیل راه‌اندازی سامانه کد نقش، با رکود شدید مواجه شده است و خرید و فروش چندانی در این حوزه وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا