مجله خبریراه و شهرسازی

ارزش زمین برای خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت مشخص شد

معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: قیمت زمین در نظر گرفته شده برای خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، تقی رضایی معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: شرایط واگذاری زمین به  خانواده های سه فرزند  در قالب دو قانون طرح جوانی جمعیت ابلاغ شده است که یک قانون در رابطه با خانواده های دارای سه فرزند است که فرزند سوم آنها بعد از ابلاغ قانون به دنیا آمده باشد و یک قانون هم امسال مصوب شده که اگر خانواده ها دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال  باشند مشمول طرح جوانی جمعیت و دریافت زمین و یا مسکن می شوند.

به گفته وی طبق قانون ماده ۴ قطعات زمینی که ارائه می شود در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر است و نرخ باروری آنها باید طبق قانون باشد که در این زمینه سازمان ملی زمین و مسکن شرایط عادلانه ای را فراهم کرده و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی  طبق نامه ای که ابلاغ کرد قیمت زمین را مشخص کرد.

او بیان کرد: طبق بخش نامه ابلاغ شده ارزش اراضی در نظر گرفته شده برای خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان است که در صورت بالا بودن ارزش زمین از قیمت تعیین شده به صورت مشاعی و به دو یا سه خانواده این اراضی واگذار می شود.

رضایی توضیح داد: تنها صرفا هزینه های آماده سازی  از جمله تحصیل ، جدول سازی و آسفالت از متقاضیان دریافت می شود و افراد بعد دو سال تنفس در مدت زمان ۸ سال به صورت اقساطی این هزینه ها دریافت می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا