مجله خبریصنایع ساختمانیفن آوری های ساختمانی

صنعت ساخت و ساز آلمان در آستانه سقوط قرار گرفت

نشریه اکونومیست در گزارشی هشدار داد که صنعت ساخت و ساز آلمان در آستانه سقوط قرار گرفته و کل اقتصاد این کشور را به خطر انداخته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از راشاتودی، نشریه اکونومیست در گزارشی به نقل از شرکت معروف ونوویا Vonovia هشدار داد که صنعت ساخت و ساز آلمان در آستانه سقوط قرار گرفته و کل اقتصاد این کشور را به خطر انداخته است.

این گزارش حاکی است که این بخش 12 درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان را به خود اختصاص می‌دهد و یک میلیون کارگر ساختمانی را در استخدام خود دارد..

رولف بوخ، مدیر عامل شرکت ونوویا در این باره گفت: ما صنعت ساخت و ساز خود را در آستانه سقوط قرار داده‌ایم.

بر اساس این مقاله، علیرغم تعهد دولت آلمان برای ساخت 400000 آپارتمان در سال، برآوردهای صنعتی نشان می‌دهد که “مخصوصاً برای اسکان بیش از یک میلیون پناهجوی اوکراینی”، حدود 700000 آپارتمان در سال مورد نیاز است.

بنا بر این گزارش، سال گذشته میلادی تنها 295000 آپارتمان جدید در این کشور ساخته شد. بوخ مشکل کمبود مسکن مقرون به صرفه در بخش‌هایی از آلمان را “انبار باروت اجتماعی” توصیف کرد.

نشریه اکونومیست نوشت که افزایش قیمت انرژی و هزینه های بالای مصالح ساختمانی در نتیجه اختلالات زنجیره تامین، صنعت ساخت و ساز را فلج کرده است.

در عین حال، افزایش نرخ بهره، هزینه بدهی را بالا برده است که بسیاری از سازندگان آلمانی برای اجرای پروژه ها به آن تکیه می‌کنند. همه این‌ها منجر به ورشکستگی شرکت‌های ساختمانی و توسعه‌دهندگان املاک شده است، به طوری که 437 شرکت ساختمانی در چهار ماهه اول سال جاری میلادی اعلام ورشکستگی کرده‌اند که افزایش 20 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

فدراسیون املاک آلمان (ZIA) در گزارش اخیر خود اعلام کرد که کمبود مسکن احتمالا به بالاترین رقم خود در 20 سال گذشته رسیده است و شکاف بین عرضه و تقاضا ممکن است تا سال 2025 به 700000 آپارتمان افزایش یابد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا