صنایع ساختمانیمجله خبری

لزوم مدرن‌سازی سازوکارهای معاملاتی و مشاوره‌ای در صنعت املاک

به گزارش ساختمان آنلاین: علیرضا صلاحی، شخصی است که با وارد شدن به صنعت املاک و مشاور ملکی، متوجه مشکلات فراوانی در اداره کردن این صنعت به روش سنتی شد و تصمیم به تغییر دادن و اصلاح آن گرفت.

تاسیس دپارتمان ملکی برای اولین بار در شهر پردیس نیز جزو افتخارت این شخص محسوب می شود. دپارتمانی که به جای دلالی در بازار ملک، هدف و آرمان خود را مشاوره دادن و راهنمایی افرادی که قصد خرید و فروش ملک دارند قرار داده است.

علیرضا صلاحی، تصمیم گرفته است سیستماتیک ترین و مدرن ترین دپارتمان ملکی ایران را معرفی کند، دپارتمانی که با توجه به شرایط کاری و قوانینی که در آن وضع شده بیشترین خدمات را در جهت بهبود وضعیت این صنعت به مشتریان خود ارائه می دهد.

علیرضا صلاحی، با وجود سن کم خود، موفق به کسب درجات و افتخارات زیادی در این مسیر شده است که از آن جمله می توان به دریافت مدرک دکترای افتخاری مدیریت املاک و مستغلات از دانشگاه آزاد عالی اصفهان و دریافت مدرک قرارداد نویسی بین المللی به شیوه مدرن جهانی، از اتاق بازرگانی ایران – امارات و … اشاره کرد.

از سوی دیگر، علیرضا صلاحی از طرف ارگان هایی که مرتبط با این صنعت هستند بارها مورد تمجید و تشویق قرار گرفته است که  دریافت تندیس کار آفرین نمونه از اتاق اصناف تهران، دریافت تندیس مدیریت مشاغل پر ریسک، دریافت تندیس مدیران هوشمند کسب و کار و … بخشی از این موارد هستند.

با ورود او به این صنعت، تحولی در منطقه ای که او مشغول به فعالیت بود نیز صورت گرفت. منطقه ای که نامش با مسکن مهر عجین شده بود و سرمایه گذاران و سازندگان بزرگ تمایلی به حضور در این منطقه نداشتند، با رایزنی ها و صحبت هایی که این شخص با آنها داشت توجیه شدند و پایشان به این منطقه باز شد.

ساخت مسکن در این شهر معطوف بود به پروژه های چند صد واحدی مسکن مهر و تعاونی های شرکت های دولتی و نیمه خصوصی که شامل چند تیپ یکسان بدون کوچک ترین تغییری بودند؛ اما با اقداماتی که علیرضا صلاحی انجام داد، با ورود سرمایه گذاران و طراحان بزرگ به این شهر، منجر به ساخت پروژه های لوکس مطابق با معماری روز دنیا شد که با ساختار گذشته تفاوت داشتند.

نتیجه این دستاورد این بود که ساختار ملکی در این شهر کاملا دگرگون گشت و این شهر به عنوان یکی از قطب های ملکی با پتانسیل بالا در کشور شناخته شد.

علیرضا صلاحی، اولین آکادمی کوچینگ مشاورین ملکی در ایران را پایه گذاری و تاسیس کرده است. در این مجموعه به آژانس های ملکی، مدیران و مشاورین آموزش داده می شود که چگونه کسب و کار خود را با توجه به مسائل روز دنیا تغییر دهند و در جهت بهبود ارائه خدمات و کسب درآمد خود قدم بردارند، تا این صنعت را از بن بستی که سالیان طولانی در آن گرفتار شده خارج کنند.

علیرضا صلاحی در نظر دارد با تاسیس مراکز آموزشی در کلان شهر های کشور این صنعت را به روز کرده و دریچه ای به دنیای اقتصاد جهانی باز کند و با این اقدام، شکوفایی اقتصاد مسکن را برای این کشور به ارمغان بیاورد.

افزایش قیمت ملک و اجاره بها خیلی فراتر از صحبت در مورد دلالان ملکی است، دلالانی که از تهیه مصالح ساختمانی تا اخذ مجوزهای ساخت و… وجود دارند و عمده دلیل افزایش قیمت مسکن در کشور به خاطر آن هاست.

علیرضا صلاحی به شدت مخالف حضور دلالان در بازار سرمایه است و آنان را آفتی در اقتصاد می شناسد. او در نظر دارد با تاسیس مجموعه شرکت های ساخت انبوه مسکن و بی واسطه کردن این صنعت و حذف این دلالان قیمت تمام شده مسکن را به حداقل رسانده و این معضل بزرگ را برطرف کند.

در کشور عزیزمان افرادی وجود دارند که قصد سرمایه گذاری در بازار ملک را دارند و به دلیل نداشتن اطلاعات تخصصی و دانش کافی در این زمینه دچار مشکل شده و شکست می خورند. به این خاطر وی مرکزی را با عنوان مرکز آموزش سرمایه گذاری ققنوس پایه گذاری کرده است که در این مرکز نحوه سرمایه گذاری در مسکن با توجه به شرایط اقتصادی و عواملی که در این زمینه تاثیر گذار هستند را به عموم آموزش می دهد تا این گونه افراد بیشترین سود را با توجه به شرایط حال حاضر موجود در بازار ببرند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا