راه و شهرسازیمجله خبری

صنعتی‌سازی تنها راهکار ایمن‌سازی ساختمانهاست

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ساختمان آنلاین، داریوش جاوید، سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در همایش صنعتی سازی ساختمان، علت تلفات بالای زلزله را نا ایمن بودن ساختمان ها دانست و گفت: اگر به زلزله‌های طبس، رودبار و منجیل و بم نگاه کنیم، می بینیم که سازه‌های ما نا ایمن است و علت حوادث بیش از حد مساله ایمنی است.
وی افزود: برای بالا بردن ایمنی فقط یک راهکار داریم و آن صنعتی سازی ساختمان است.
جاوید علت صنعتی نشدن در این سالها را عنوان کرد و اظهار داشت: حرکت اول  برای صنعتی سازی این مهم است که باید موانع پیش روی صنعتی سازی را برداریم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: موانع صنعتی سازی این سه عامل است. اول فرهنگ عمومی مقابله با صنعتی سازی است که باید فرهنگ سازی شود. دوم سختگیری های دستگاه‌های صدور مجوز باید برطرف شود. سوم مردم باید سیستم‌ها و سازه‌های فلزی را بر بتنی ترجیح دهند.
جاوید ضمن اشاره به بررسی ایمنی همه سازه‌های دانشگاه آزاد تاکید کرد:  همه سازه‌های دانشگاه آزاد اسلامی دارای ایمنی کافی است.
وی تصریح کرد: دانشجویان ما باید به صورت رایگان در حوزه صنعتی سازی ساختمان و رفع مشکلات موجود  فعالیت کنند.
این مقام مسئول دانشگاه آزاد را دارای آزمایشگاه‌های منحصر به فرد زلزله و رسته علمی سازه و بتن معرفی کرد و اظهارکرد: ابتدا باید موانع پیش روی صنعتی سازی را ببینیم و نهایتا صنعتی سازی خود به خود انجام می‌شود.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا