اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

الگوی صحیحی از صنعتی‌سازی نداریم

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ساختمان آنلاین، علی عسکری سرپرست بانک مسکن در همایش صنعتی سازی ساختمان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: مسأله اصلی ما صنعتی سازی است.
وی با بیان اینکه الگوی صحیحی از صنعتی سازی نداریم، گفت: بانک مسکن نه خودش شرکتی دارد که مصالح صنعتی سازی تولید کند نه خودش در ساخت و ساز‌ها صنعتی سازی را پیگیری می‌کند.
این مقام مسئول اضافه کرد: فلسفه وجودی سازمان گسترش صنعت، ترویج کارخانه سازی برای بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف بود.
عسکری افزود: ما هم در بانک مسکن به عنوان الگوی ساخت و ساز باید پلتفرمی در حوزه صنعتی سازی مسکن باشیم تا بخش خصوصی وارد این حوزه شود. اگر دهه‌های قبل این کار انجام شده بود، الان خیلی جلوتر بودیم.
وی خاطرنشان کرد: در ژاپن یک ساختمان ۱۸ طبقه در کمتر از یک سال ساخته شده بود و همه مصالح آن صنعتی سازی شده بود.
سرپرست بانک مسکن یادآور شد: امروز هم دغدغه ما این است که پروژه‌های مسکن کم هزینه و سریع ساخته شود، ولی در حالی حاضر بعضا تا ۱۰ سال پروژه‌های مسکنی طول می‌کشد.
عسکری افزود، تجربه فعالیت من در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمدتا با مهندسان بود، ولی واقعیت این بود که مهندسان دنبال ارائه چیز‌هایی بودند که یاد گرفته اند نه اینکه چیز‌هایی جدید ارائه دهند.
این مقام مسئول تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید ایده‌های جدید مطرح کنند. بانک مسکن به دنبال کمک گرفتن از ایده‌های جدید شرکت‌های دانش بنیان برای رفع نیازمندی‌های اقتصاد کشور خصوصا در حوزه ساخت مسکن است.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا