راه و شهرسازیمجله خبری

لزوم حمایت دولت از صنعتی‌سازی ساختمان

به گزارش ساختمان آنلاین:   شکرچی‌زاده درباره صنعتی سازی در بخش ساختمان گفت: صنعتی سازی ساختمان ها مزایای زیادی برای اقتصاد کشور به همراه دارد و افزایش بهره‌وری، کاهش زمان ساخت و افزایش کیفیت سه شاخص اصلی در صنعتی‌سازی است.

به گفته شکرچی زاده مفهوم صنعتی سازی ساختمان این است که عمده کار در کارخانه و به صورت مدولار و کاربرد فناوری‌های نوین انجام شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: صنعتی سازی روشی برد – برد است که به نفع سازنده و مردم تمام می شود. یکی از موانع صنعتی‌سازی ساختمان در کشور نگاه سنتی ما به این حوزه است.

با تدوین مبحث یازده مقررات ملی ساختمان بر تعریف صنعتی سازی شدن ساختمان‌ها حتی در ساخت و ساز‌های انفرادی تاکید شده و این مسیر در سال‌ها گذشته مدون شده است و در صورتی که ابلاغ شود می‌تواند افق‌های ساخت و ساز‌ها را تغییر دهد.

لزوم حمایت دولت ازصنعتی سازی ساخت و ساز‌ها

در ادامه عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن بر حمایت دولت از صنعتی سازی ساخت و ساز‌ها تاکید کرد.

به گفته رهبر موضوع صنعتی سازی به چند عامل و پیش نیاز احتیاج دارد که یکی از مهمترین آن‌ها حمایت دولت برای پاگرفتن صنعتی سازی، ساخت و ساز‌ها است.

او گفت: از سال ۹۱ طبق تعهد با دولت نهم و دهم مقرر شد که حدود ۱۰ هزار واحد را در شهر پردیس صنعتی‌ سازی کنیم در نظر داشته باشید که صنعتی‌سازی نیاز به تجهیز کارگاه گران قیمت دارد و ما این کار را انجام دادیم منتهی بعد از گذشت چهار سال دولت تغییر کرد که نظری بر صنعتی سازی نداشت.

باشگاه خبرنگاران

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا