بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

نظام مهندسی سبب طولانی شدن زمان صدور پروانه ساخت می‌شود

به گزارش خبرنگار ما مهدی عباسی، در حاشیه جلسه شورا،در جمع خبرنگاران،در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ساختمان آنلاین درباره معضل طولانی بودن چرخه صدور پروانه ساختمانی که با تبعات جبران ناپذیری برای صنعت ساختمان همراه است تاکید کرد: از جمله راهکارهای دستیابی به این هدف برخط شدن ارتباطات بین نهادهای ذیربط در حوزه ساخت و ساز نظیر وزارتخانه راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی، شرکت گاز، برق و آب و..است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران همچنین با تاکید بر اینکه شفاف سازی برون سپاری به دفاتر از جمله دیگر مکانیزمهای ضروری برای تحقق هدف مذکوراست افزود: اگر واقعا به دنبال کاهش زمان صدور پروانه ساختمان هستیم لازم است که مانع از انجام دوباره کاری ها شویم و همچنین شهروند سپاری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه مصوبات شورای شهر که اخیرا مصوب شده است ،شهرداری را مکلف کرده که زمان صدور پروانه ساختمانی را کاهش دهد درباره نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یکی از ارکان اصلی در صنعت ساختمان در امر صدور پروانه گفت: آمارها حکایت از آن دارد که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ماندگاری و طولانی شدن نقش دارد ،چرا که  اخذ پاسخ استعلامات ارجاع شده  به این سازمان ماه ها طول می کشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای چابک سازی عملکرد سازمانهای ذی ربط در حوزه ساخت و ساز در زمینه صدور پروانه ساختمانی اتخاذ شده است اذعان داشت: در این راستا معاونت معماری و شهرسازی برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی ،چابک سازی عملکرد کلیه نهادهای مرتبط با ساخت و ساز را در دستور کار خود قرار داده است که یکی از این سازمانها نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران است.

به گزارش ساختمان آنلاین ، اخیرامعاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، صارمی با اشاره به کاهش آمار صدور پروانه طی سال های اخیر تاکید کرده بود: یکی از دلایل کاهش رغبت به ساخت و ساز همین زمان طولانی صدور پروانه است، بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت رفع موانع تولید در صنعت ساختمان، درصدد هستیم با استفاده ازنتایج آسیب شناسی هایی که تاکنون انجام شده و همچنین تعامل با سازمان های دخیل در این زمینه، فرآیند صدور پروانه را به کوتاه ترین زمان ممکن برسانیم تا بدین ترتیب هم صنعت ساخت و ساز در پایتخت رونق گیرد و هم قفل نوسازی در محلات فرسوده باز شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا