بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجلس و ارگان هامجله خبری

شورا پای وعده خود برای کاهش زمان صدورپروانه ساخت ایستاده است

به گزارش ساختمان آنلاین: طی روزهای اخیر چند تن از سازندگان مسکن در گفت و گو با رسانه ها ضمن ابراز گلایه درباره طولانی بودن زمان صدور پروانه ساخت در عین حال عنوان کردند به دلیل بورکراسی پیچیده حاکم بر روند صدور پروانه ساخت،امکان کاهش این زمان  بر مبنای وعده های داده شده وجود ندارد،این در حالی است که به گفته آنها طولانی بودن زمان صدور پروانه ساختمانی به شدت آسیب زا است و ضمن اینکه بازگشت سرمایه برای سازندگان را طولانی می کند همچنین سبب ایجاد وقفه در شتاب دهی به افزایش سرعت تولید مسکن می شود.

علیرضا نادعلی،سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به این اظهارات در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با اشاره به اینکه شورا مطالبه گر این موضوع خواهد بود گفت:کمیسیون معماری وشهرسازی شورای شهر پای این قضیه ایستاده است و همزمان همه اعضای شواری شهر مصمم هستند که زمان صدور پروانه ساختمانی کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان ساخت:با توجه به اطلاعات موجود، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به شدت پیگیر این موضوع است.

سخنگوی شورای شهر تهران اذعان داشت: ما دوست داریم به نفع مرد عدالت خواهی رخ دهیم و از شعارزدگی دوری کنیم،با این رویکرد برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی حتما باید تمامی چارچوبها و ضوابط قانونی مد نظر قرار گیرد تا تصمیم گیری برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی سبب نادیده گرفتن مسایل فنی و تخصصی نشود.

نادعلی افزود:اما بنده به عنوان عضوی از شورای شهر تهران قطعا کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی را مطالبه خواهم کرد تا این اتفاق سرعت بیشتری به خود بگیرد و این موضوع را از طریق کمیسیون معماری و شهرسازی شورا از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران پیگیری خواهم کرد.

وی تاکید کرد: شهردار تهران نیز نسبت به این موضوع حساسیت دارند وامیدواریم که وعده های مطرح شده دراین زمینه عملیاتی شوند وشاهد زمان کاهش صدورپروانه ساختمانی باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا