اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

انتقاد از برگزاری نامنظم جلسات شورای عالی مسکن

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین یکی از اصلی ترین بحث های اقتصادی کشور در این روزها مسکن است، مسکنی که پیش از این دسترسی به آن با توجه به شرایط بسیار سخت و گرانی هایی که گریبانگیر آن بود برای بخش زیادی از جامعه آرزو بود اما در حال حاضر  با توجه به افزایش نرخ مسکن به قیمت ۵۰ میلیون تومان در هر متر مربع.، خرید مسکن دیگر تبدیل به رویای دست نیافتنی برای بخش زیادی از مردم تبدیل  شده است.
براساس این گزارش یکی از اصلی ترین برنامه ها در حوزه مسکن برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای عالی مسکن با حضور مقامات ارشد کشور است تا مواردی نظیر تسریع در روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن، برنامه ریزی برای کنترل بازار مسکن و…. در این جلسات مورد رسیدگی قرار گیرد و البته طبق ماده ۲قانون جهش تولید مسکن باید هر ماه این جلسات با حضور رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور برگزار شود اما متاسفانه تاکنون تنها ۴جلسه از این جلسات  برگزار شده است.
فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفت وگو با خبرنگارساختمان آنلاین با بیان اینکه بازار مسکن یکی از  اصلی ترین و مهم ترین بخش های اقتصادی کشور به شمار می رود و اساسا برنامه ریزی برای این بخش در قالب جلسات مسکن بسیار مهم است گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که تنها ۴ جلسه از ابتدای دولت سیزدهم شورای عالی مسکن برگزار شده است.
او می گوید: پیش از این و در دولت دهم هر هفته این جلسات برگزار می‌شد و این خود زمینه ساز افزایش سرعت ساخت و اجرای پروژه ها می‌شد.
براساس این گزارش ۸۲ روز از آخرین جلسه شورای عالی مسکن می گذرد و ۳۰ جلسه تاکنون تشکیل نشده و تنها ۴ جلسه برگزار شده است.
اساسا با  پیش رفتن چنین رویه ای به طور قطع برنامه ها در حوزه مسکن به صورت کامل و درست اجرا نمی شود و این خود می تواند یک ضربه بزرگی به بخش مسکن کشور وارد کند چرا که  آینده بخش مسکنی کشور در این جلسات بحث بررسی و برنامه ریزی می شود بنابراین  دولت باید
برگزاری این جلسات را در دستور کار خود قرار دهد چراکه تنها راهکار برای  گره گشایی در این بخش برگزار منظم این جلسات با حضور رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور است.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا