راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

شهر پردیس فاصله ایمن با گسل مشا دارد

به گزارش ساختمان آنلاین:  مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره آخرین وضعیت واحد‌های مسکن ملی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن ۱۳ هزار واحد ظرفیت‌سازی کرده بودیم که از این ۱۳ هزار واحد ۱۰ هزار واحد مربوط به واگذاری زمین به متقاضیان و واجد شرایط بود که واگذاری و تملک آن‌ها انجام‌شده است. همچنین ثبت نام سه هزار واحد مسکن توسط شرکت عمران پردیس برای متقاضیان انجام‌شده توسط سازندگان در حال انجام است.

پیشرفت واحدهای مسکن ملی به ۱۰ تا ۴۰ درصد رسیده است

هدایت بیان کرد: سرعت اجرای این پروژ‌ه ها بسیار خوب بوده و پیشرفت آن به ۱۰ تا ۴۰ درصد رسیده است.

او با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی در ماه‌های گذشته افزایش آورده متقاضیان هم متقابلاً، بالاتر می‌رود، گفت: ما از بانک مرکزی درخواست کرده‌ایم که وام طرح اقدام ملی مسکن را هم به ۴۰۰ میلیون تومان برسانند تا متقاضیان برای تکمیل آورده مسکن به مشکل برنخورند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اظهار کرد: ما در پردیس از اولین روز‌هایی که قانون جهش تولید مسکن ایجاد شده بود، دو ظرفیت بزرگ ۸۰۰ هکتاری و همچنین ۳۰۰ هکتاری را به‌عنوان شهرک فردوس در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم در شورای‌عالی معماری و شهرسازی کار‌های آن‌ها انجام شود و ظرفیت‌های خوبی جهت سکونت انجام شود.

هدایت توضیح داد: ۸۴ هزار واحد در پردیس از سال ۹۱ هدف گذاری شده که ۳۴ هزار واحد در فاز ۱۱ و ۲۸ هزار واحد هم در فاز‌های ۸ و ۱۰ وجود دارد و مابقی هم در فاز‌های ۵ و ۹ وجود دارد.

هدایت با بیان اینکه ۱۴ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر در پردیس داریم که به دلیل آنکه متأسفانه از سال ۹۳ تا ۹۸ هیچ پروژه و یا فعالیت‌های اجرایی در پردیس انجام نمی‌شد، گفت: بخشی از این واحد‌ها هم به‌علت معارض‌هایی که وجود داشت باقی مانده بود.

او بیان کرد: عملیات اجرایی واحد‌ها از ۲ سال پیش آغاز شده و تعدادی از آن‌ها هم تا چند ماه آینده به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

هدایت با بیان اینکه شهر پردیس و محل ساخت واحد‌های مسکن مهر در پردیس فاصله ایمن از گسل مشا دارد، افزود: در شهر پردیس تمامی مطالعات ریز دانه‌ای صورت گرفته و محاسبات لازم صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس بیان کرد: تمامی محاسبات و استاندار‌های نظام مهندسی ساختمان در این شهر رعایت شده و تا به امروز قوانین مراعات شده و ما ضرایب و ایمنی‌های لازم را در این بخش در نظر گرفته ایم؛ چراکه تاکنون چندین مورد زلزله در تهران رخ داده، اما به دلیل آنکه تمامی قوانین آیین نامه‌های نظام مهندسی درپروژه‌های این شهر رعایت شده خوشبختانه مشکلی در این حوزه ایجاد نشده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا