راه و شهرسازیمجله خبری

بررسی اتصال خط ۲ مترو به شهر پردیس

به گزارش ساختمان آنلاین: علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه یکی از پیش‌نیازهای بهره‌‌‌برداری از پایانه جدید شرق که عملا عملیات ساختمانی آن تکمیل شده، ایجاد ارتباط بین این پایانه با مراکز تبادل سفر داخل شهر تهران از طریق شبکه حمل‌ونقل عمومی است، افزود: البته در کنار این اقدام، مسأله اتصال پایانه جدید شرق به خط مترو شهر پردیس هم مدنظر قرار دارد.

یکی از مباحث اصلی جلسه مذکور، بررسی مجدد مسیر توسعه خط ۲ مترو از ایستگاه فرهنگسرا (که در منتهی‌‌‌الیه شرقی خط ۲ قرار داشته و در حال بهره‌‌‌برداری است) تا محل پایانه جدید شرق در جاده دماوند بود؛ در این زمینه مقرر شد به منظور تکمیل طراحی‌‌‌ها و در صورت لزوم بازنگری در طرح، مشاور ذی‌‌‌صلاح انتخاب و مطالعات لازم در اسرع وقت آغاز شود.

گفتنی است فاصله ایستگاه در حال بهره‌‌‌برداری فرهنگسرا تا پایانه جدید شرق حدود ۴‌هزار و ۶۰۰ متر است که از این مسیر تونلی، حدود ۶۰۰ متر در سال‌های گذشته ساخته شده است و حالا ادامه تونل موجود باید احداث شود تا پایانه مذکور از طریق خط ۲ مترو به شبکه حمل‌ونقل عمومی پایتخت متصل شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا