راه و شهرسازیمجله خبری

آغاز ساخت خانه‌های حیاط دار در هشت شهر جدید

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، سیدعلیرضا مکبری اظهار کرد: در هشت شهر جدید کشور ساخت خانه های ویلایی و حیاط دار کلید خورده و یکی از برنامه های تحولی در وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم در حوزه مسکن، توجه به سبک و سیاق خانه سازی با مدل ایرانی-اسلامی است.

وی افزود: اکنون در شهر پرند ساخت 2200 واحد مسکونی یک و دو طبقه به صورت مشارکتی حیاط دار و سه و چهار طبقه آغاز شده است.

وی بیان کرد: در شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستیم به طور قطع، ساخت مسکن به صورت محدود در تراکم ارتفاع انجام می شود، تا تقاضای شهر جدید و مردم مدیریت شود.

وی تاکید کرد: تقاصای خوبی برای ساخت خانه های ویلایی و حیاط دار در شهرهایی مانند پرند، پردیس و هشتگرد وجود دارد.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید همچنین با اشاره به ظرفیت شهر جدید امیر کبیر، گفت: این شهر جدید از جمله شهرهایی است که با نگاه ویلایی ساز و توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی طراحی شده و باید در مرحله بعدی که عملیات ساخت 20 هزار واحد مسکونی هدفگذاری شده، نمادها، هویت ها و مولفه های داخلی و خارجی به خصوص در نمای ساختمان ها مدنظر قرار گیرد.

مکبری یادآور شد: سقف خانه ها نباید به صورت شیروانی باشد چراکه نماد یک خانه حیاط دار، مولفه های ایرانی و کاشیکاری فیروزه ای است که امکان اجرای آن در این سبک خانه سازی وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا