راه و شهرسازیمجله خبری

مطالعات ایجاد ۱۶ شهر جدید در دستور کار است

به گزارش ساختمان آنلاین: علیرضا جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای‌جدید در خصوص ایجاد شهرک‌های جدید که جزو برنامه های آن شرکت است، نکاتی را ارایه کرد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با یادآوری اینکه یکی از اهداف شرکت، مدیریت توزیع جمعیت در فضاهای شهری بر اساس آمایش سرزمینی است بر ایجاد فضا و ظرفیت زیست مطلوب در شهرهای کشور و از جمله شهرهای جدید تاکید کرد و گفت: مطالعات ایجاد ۱۶ شهر جدید هم‌اکنون بر اساس ظرفیت جمعیت‌پذیری استان‌ها، کلانشهرها و مادرشهرها در دستور کار مطالعاتی شرکت عمران شهرهای جدید است.

جعفری ادامه داد: در کنار ایجاد شهرهای جدید، مقدمات ایجاد ۴۶ شهرک به عنوان شهرک‌های اختصاصی با قابلیت کاربری‌های تخصصی نیز در برنامه قرار دارد.

وی شهرک‌سازی را الگو و مدلی در حوزه توسعه کالبدی فضای شهری برشمرد و توضیح داد: در تلاش هستیم تا با رونق گرفتن شهرک‌سازی در شهرهای جدید علاوه بر مدیریت جمعیت و شهرسازی، بتوانیم الگوی شهرهای ایرانی اسلامی را پیاد‌ه‌سازی کنیم.

جعفری تصریح کرد: در شهرک‌سازی موضوع‌های هویت‌بخشی، زیست مطلوب شهری به عنوان یک ظرفیت برای آینده شهرها مورد تاکید است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا