مجله خبریراه و شهرسازی

شهر جدید گلمان در مسیر توسعه قرار دارد

مجری شهر جدید گلمان ارومیه گفت: اساسنامه شهر جدید گلمان پس از تایید شورای نگهبان و مصوبات هیات وزیران توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ گردید با این روند شهر جدید گلمان بر مدار توسعه قرار گرفت.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد علی پورعلی اظهار داشت: شرکت عمران شهر جدید گلمان با ابلاغ اساسنامه و تخصیص اعتبارات لازم از سوی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور نسبت به ایجاد زیرساخت ها و احداث فضاهای خدماتی، آموزشی و درمانی مطابق سرانه های طرح جامع و تقصیلی مصوب شهر جدید گلمان اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲ مدرسه ۱۰ و ۱۲ کلاسه، درمانگاه، یک باب مسجد، مجموعه ورزشی، مرکز تجاری و ۲ پارک در این شهر ایجاد شده و مشغول ارائه خدمات است.

مجری شهر جدید گلمان ارومیه گفت: شهر جدید گلمان در حال حاضر دارای ۱۰ هزار نفر جمعیت بوده و سه هزار و ۳۵۰ خانوار در ۱۰۰ هکتار از اراضی شهر جدید گلمان مستقر هستند.

پورعلی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان نیز، بیان کرد: در حال حاضر هفت هزار واحد برای نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان بارگزاری شده است که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی افزود: کنترل رشد جمعیت در شهر ارومیه، تجربه شهرسازی نوین، پاسخگویی به نیازهای مسکن اقشار گوناگون، جلوگیری از مهاجرت های بی رویه به نقاط شهری، ساماندهی فضای سکونتگاه ها، جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت اراضی و بازدارندگی از تخریب اراضی کشاورزی از مزایای تبدیل گلمان به شهر جدید است.

گفتنی است شهر جدید گلمان به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری شهر ارومیه، واقع شده و با گسترش زیرساخت های شهری پذیرای جمعیتی بالغ بر ۱۷۸ هزار نفر بوده است؛ این منطقه با حمایت دولت و نگاه توسعه محور مسوولان می تواند موقعیت و نمادی برای رونق نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا