دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

شن چاله‌های منطقه 18 تهدیدی برای کل شهر تهران است

محمدجواد خسروی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  در خصوص آخرین وضعیت ایمن سازی ساختمانهای پرخطر در منطقه 18 اظهارداشت: در منطقه 18 بسیاری از ساختمانهایی که به نهادهای دولتی تعلق دارند قدیمی هستند و همین مساله سبب شده از استانداردهای ایمنی لازم برخوردار نباشند که از جمله این موارد می توان به یک بیمارستان در این منطقه اشاره کرده که حتی فاقد ابتدایی ترین مولفه های ایمنی است.

وی همچنین در ادامه شن چاله های منطقه 18 را خطرناک توصیف کرد و افزود: مهمترین چالش ما در بحث گود های پر خطر در این منطقه،وجود شن چاله هایی به عمق حدود هشتاد متر با مساحت 250 هکتاراست که می تواند یک نقطه خطرساز برای کل شهر تهران باشد.

خسروی افزود: البته قوه قضاییه پای کار آمده است تا هر چه سریع تر شن چاله را تعیین تکلیف کنیم و مالکان را ملزم به جداره سازی و استحکام سای این شن چاله ها کنیم.

وی همچنین درباره تاکید شهردار تهران بر ایمن سازی گودهای پرخطر و رها شده در شهر تهران نیز گفت: چند فقره از گودهای فوق پرخطر در تهران مربوط به شن چاله های منطقه 18 است که به زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

شهردار منطقه 18 درباره آخرین وضعیت رسیدگی به ساختمانهای بسیار پر خطر در این منطقه نیز گفت: جلسات مختلفی با مالکان برگزار کرده ایم و بسیاری از آنها پای کار آمده اند و این موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است اما یک مقداری زمانبر است.

خسروی درباره چرایی زمانبر بودن روند دفع خطر از این ساختمانها گفت: ریشه این تعلل به مسایل اقتصادی باز می گردد . متاسفانه مالکان ساختمانهای ناایمن در بخش های خصوصی و دولتی به موضوع ایمن سازی ساختمانها نگاه اقتصادی دارند و این مساله یکی از چالشهای جدی ما در این زمینه است.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان منکر اهمیت مسایل اقتصادی در این زمینه شد تصریح کرد: اما با توجه به اینکه موضوع ایمن سازی این ساختمانها با جان و مال مردم در ارتباط است ،تسریع این اقدام از اهمیت بسیاری برخوردار است و مخصوصا اماکن دولتی نظیر بیمارستانی که در این منطقه قرار دارد هر چه سریع تر باید ایمن سازی شود.

خسروی بر پیامدهای مثبت مشارکت مستقیم قوه قضاییه در شتاب دهی به ایمن سازی ساختمانهای پرخطر اشاره کرد و اذعان داشت : پای کار آمدن قوه قضاییه به ما کمک می کند که بتوانیم یک اهرم فشاری داشته باشیم و روند سرعت ایمن سازی ساختمانها را افزایش دهیم..

شهردار منطقه 18 درباره وضعیت ساخت وساز در این منطقه نیز گفت: توسعه کالبدی شهر تهران در قسمت جنوب قطعا در منطقه 18 اتفاق می افتد که این امر هم به دلیل وجود اراضی وسیعی است که در این منطقه واقع شده اند.

خسروی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه در مناطق مرکزی شهر تهران همانند سنوات گذشته زمین خالی وجود ندارد،توسعه آتی شهر تهران درمناطقی نظیر منطقه 18 رقم خواهد خورد چرا که در این منطقه زمینهای با کیفیت بسیاری که از سطح دسترسی خوبی برخوردار هستند وجود دارد.

شهردار منطقه 18 همچنین تاکید کرد: باتوجه به اینکه منطقه 18 پیش ازاین جزء مناطق حاشیه ای شهر تهران بوده و الحاق اراضی این منطقه به بافت اصلی شهر به صورت آهسته در حال انجام است،بنابراین اراضی این منطقه هنوز قیمت واقعی خود را پیدا نکرده اند،بنابراین قیمت زمین در این منطقه به شدت پایین است و این امر یک پتانسیل برای جذب فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه مسکن در این منطقه است و به صورت جدی ما این موضوع را در قرارگاه جهای مسکن پیش می بریم.

خسروی با تاکید بر اینکه به دنبال آن هستیم که تعهدات خود در حوزه مسکن را عملیاتی کنیم افزود: در منطقه 18 تولید 20 هزار واحد مسکونی در یک دوره چهارساله را متعهد شده ایم.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا