مجله خبریراه و شهرسازی

ساخت 6 شهرک مسکونی در آذربایجان شرقی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ساخت ۶ شهرک مسکونی در آذربایجان شرقی را از دستور کارهای این سازمان اعلام کرد و گفت: این ۶ شهرک در شهرستان های تبریز، اهر، ورزقان، شادآباد و سردرود و سراب قرار دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست کارگروه بررسی آخرین وضعیت شهرک های مسکونی استان آذربایجان شرقی که به مظور ارائه گزارش پیشرفت کار ۶ شهرک مسکونی در این استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث شهرک سازی، از ساخت شهرک های مسکونی به عنوان یکی از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی نام برد و گفت: آخرین وضعیت پیشرفت کار شهرک ها یکی از مواردی است که هر هفته در قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این ۶ شهرک در شهرستان های تبریز، اهر، ورزقان، شادآباد و سردرود و سراب قرار دارد، گفت: شهرک ۱۷۹ هکتاری ورزقان مصوبه شورای عالی شهرسازی را دریافت کرده و مابقی این شهرک ها در مرحله کارگروه های استانی قرار دارند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در نشست امروز گزارش مشاوران طراحی این شهرک ها مطرح شده است، افزود: گزارش ها در خصوص مکانیابی، تراکم، کاربری ها، مسائل و شاخص های زیست محیطی، برآورد هزینه های شهرسازی و برخی موارد تخصصی دیگر از طرف مشاوران طراحی و اجرای این شهرک ها ارائه شد.

وی ادامه داد: پیگیری جدی و ویژه برای تسریع در اخذ مصوبات و استعلام های لازم برای آغاز عملیات اجرایی شهرک های مسکونی باید سرلوحه کار تمامی مدیران ستادی و استانی باشد.

شهرک سازی از جمله سیاست های دولت سیزدهم برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که در قانون جهش تولید مسکن هم به آن اشاره شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا