راه و شهرسازیمجله خبری

شهرک‌های مسکونی جوارکارخانه‌ای برای کارگران ساخته می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین:  مسکن یکی از دغدغه های اصلی کارگران است که باعث شده است بیش از دوسوم درآمد خانوار صرف هزینه مسکن شود.

حمیدرضا امام قلی تبار,بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشوربا اشاره به اینکه مدت زمان انتظار کارگران برای خرید خانه حداقل 20سال است گفت: بیش از 80درصد سبد معیشت کارگران برای مسکن است.

وی ادامه داد: با نگاهی به رشد تورم در چندساله اخیر که هیچ توجهی به سطح درآمد دهک های پایین کشور نداشته است می بینیم با وجود کاهش نجیبانه هزینه های ضروری از سوی این قشر باز هم تامین حداقل های زندگی همچون مسکن،درمان،خوراک  برای این خانوارها دشوار و دست نیافتنی شده است.در این میان هزینه مسکن یا بهتر بگوییم ابر هزینه ای که سهم خود را در سبد معیشت در رتبه ی اول جای داده است برای کسانیکه از بدمسکنی رنج میبرند حداقل 70% و  برای کسانیکه بدنبال مسکنی هستند که محدودیت های بدمسکنی را نداشته باشد  معادل 85% سبد معیشت را در برمیگیرد.

امام قلی تبار با بیان اینکه براساس تعابیر این موضوع بدمسکنی به کسانی نسبت داده میشود که عمدتاً در حاشیه ی شهرها دارای مسکن شخصی یا مستاجر هستند گفت: این دسته از افراد از لحاظ امکاناتی  همچون آب برق گاز و بهداشت  یا متراژ در محدودیت بوده یا در مسکن فرسوده  یا از رده خارج زندگی میکنند. البته براساس آمارهای بین المللی میانگین سهم مسکن در سبد خانوارها 18% تا 20% عنوان میشود که اختلاف حداقل سه برابری با متوسط این موضوع در ایران قابل لمس خواهد بود.

 *شهرک‌های مسکونی جوارکارخانه‌ای در سراسر کشور با اولویت کارگران ساخته می‌شود 

مهدی مسکنی, معاون امور تعاون وزارت کار از احداث شهرک های مسکونی جوار کارخانه ای با اولویت کارگران خبر داد و گفت:تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در حمایت از تأمین مسکن در شهرهای جدید کشور امضا شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس امضای این تفاهم به سمت ساخت مسکن برای طبقات متوسط و ضعیف کشور حرکت خواهیم کرد.تنها راه حل خانه‌دار شدن طبقات متوسط و ضعیف کشور مدل تعاونی‌های مسکن است.

وی با بیان اینکه 9هزار و 500تعاونی مسکن موفق در کشور مشغول به فعالیت است، افزود: شهرک‌های مسکونی جوار کارخانه‌ای در سراسر کشور با اولویت کارگران ساخته می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا