راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

واکنش امانی به بیانیه حراست شهرداری تهران/ به جای بیانیه علیه عضو شورا ثابت کنید که در شهرداری فساد وجود ندارد!

به گزارش ساختمان آنلاین: او در ادامه و در واکنش به بیانیه حراست شهرداری تهران علیه این عضو شورا گفت: اتفاق عجیبی در مقابل مصاحبه بنده افتاد. آن هم مصاحبه‌ای که بعدا از این بیانیه فهمیدم که چه زمانی بوده است. بنده از عملکرد کنونی مدیریت شهری دفاع کردم و گفتم ذهنیتی که در مورد مساله فساد در شهرداری‌ها وجود دارد مربوط به گذشته است و از مدیران شهرداری خواهش کردم اعضای شورا را در جریان اقداماتشان در زمینه این موضوع قرار دهند و در یک جمله گفتم من به عنوان یک عضو شورا اقدام عملی در این زمینه تا کنون ندیدم.

این عضو شورا ادامه داد: دیروز در فضای مجازی متنی برای اینجانب فرستادند که اول باور نکردم چون بی سابقه بود و با مجموعه‌ای که این بیانیه را صادر کرده بودند تماس گرفتم و گفتند کار ماست. باید نکاتی از جهت اطلاع مردم و نمایندگان بگویم. یک اقدام بی‌سابقه و عجیب از سوی مجموعه‌ای که خود مسئول نظارت بر شهرداری است علیه عضوی از شورا اتفاق افتاده که به لحاظ قانونی مهمترین وظیفه‌اش نظارتی است. این مجموعه باید از ما وقتی می‌خواهیم نظارت کنیم یا به شهرداری تذکر دهیم، حمایت کند.

او با بیان اینکه عجیب تر از این اقدام، تلاش برای تفرقه بین اعضای شورا است، گفت: بیانیه با یک آیه شروع می‌شود. ما دو نفر عضو شورا هستیم و از مردم نمایندگی می‌کنیم و ممکن است من یک نظر داشته باشم و ایشان هم یک نظر داشته باشد و هر دو آزاد هستیم تا نظرمان را بگوییم. اینکه به خاطر یک اظهارنظر یک نفر را برجسته کنید و سفید نشان دهید و بالا ببرید و به خاطر یک اظهارنظر یک نفر را سیاه نشان دهید و بکوبید و زیر سوال ببرید، بدتر و زشت‌تر از اطلاعیه است که تلاش کنید اعضای شورا را در مقابل هم قرار دهید.

امانی ادامه داد: جالب‌تر از این دو مساله متن بیانیه است. در متن مقدمه بیانیه گفته شده در شهرداری فساد کاهش پیدا کرده و سلامت اداری ارتقا یافته اما وقتی وارد مصداق‌ها می‌شوید همان گزارش عملکرد 200 روزه شهرداری را به عنوان مبارزه با فساد می آورند، وظایف ذاتی شهرداری که هر کس در شهرداری کار می کند باید این وظایف را انجام دهد به عنوان مصادیق مبارزه با فساد ذکر می‌کنید؟ ادبا وحکما ما فرموده اند”مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید” از سعدی علیه الرحمه. ائمه ما نیز فرموند؛ روایت کونوا دعات الناس بغیر السنتهم؛ مردم را با عملکردخود دعوت کنید نه با تبلیغ و زبان.

این عضو شورا اضافه کرد: فساد مساله‌ای نیست که با تبلیغ و حرف زدن گفته شود هست یا نیست و این یک احساس یا وجدان عمومی است، مثل امنیت؛ امنیت این نیست که باشد یا نباشد و مهم این است که مردم احساس امنیت کنند. بحث سلامت اداری و مبارزه با فساد هم یک احساس و وجدان عمومی است و مردم باید قلبا باورشان شود و ذهنشان بایستی بپذیرد که در یک سازمان فساد هست یا نیست. برای این که این احساس سنجیده شود در همه دنیا یک راهکار علمی وجود دارد و قبلا هم در ایران تجربه شده و آن هم نظرسنجی است. باید از مردم و مراجعان سازمان یک نظرسنجی علمی و بی‌طرفانه صورت گیرد مثلا نظر آقای امانی یا دیگر دوستان را تایید یا رد کنند. نتیجه نهایی مشخص می‌کند وجدان عمومی جامعه باور کرده یا باور نکرده است. من درباره بود و نبود فساد نگفتم، گفتم من اقدام عملی مشاهده نکردم که این دو خیلی با هم تفاوت دارد.

این عضو شورا تاکید کرد: ای کاش به جای بیانیه دادن و به قرآن مجید استناد کردن آن هم توسط مجموعه‌ای که مسئولیتش کنترل امنیتی یک مجموعه است نه پاسخ دادن به اظهارات یک نماینده، شهرداری دعوت می کرد از عضوی که چنین حرفی زده و حرف هایش را می شنید و سپس توصیه و نصیحت این عضو شورا را می پذیرفت و یک مجموعه علمی و بی طرف را مأمور می کرد که این را بررسی کند تا ببینند وضعیت سلامت اداری و مقابله با فساد در مجموعه شهرداری در چه مرحله ای است و هر نتیجه از این نظرسنجی بیرون آمد قبول است و لذا نیاز به این جدل و چنین برخوردی نبود. با این کار همه را حساس کردند. حرف هایم را با این آیه به پایان می‌رسانم؛ آیه وما لنا الانتوکل علی الله وقد هدانا سبلنا ولنصبرن علی ما آذیتمونا وعلی الله فلیتوکل المتوکلون.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا