اجتماعیدیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مکاتبه مجدد شورا با شهرداری برای انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن

به گزارش ساختمان آنلاین:   حدود یک ماه پیش دو عضو شورای شهر تهران با ارسال نامه ای خطاب به شهردار تهران وی را موظف کردند که ظرف مدت یک هفته نسبت به انتشار لیست ۱۲۹ ساختمان پرخطر شهر تهران در سامانه شفافیت اقدام کند.

در محتوای این نامه تاکید شده بود با توجه به مفاد ماده سوم مصوبه ” الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمانهای موجود شهر تهران در برابر خطر آتش سوزی“،مقتضی است جهت آگاهی شهروندان از نام و مشخصات اماکن بسیار پرخطر ،شهرداری تهران با محوریت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ،نسبت به انتشار لیست ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر شهر تهران در سامانه شفافیت ظرف مدت یک هفته اقدام نماید.

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به ساختمان آنلاین گفت: با وجود مکاتبه با شهرداری تهران و تعیین ضرب الاجل شش روزه برای انتشار فهرست ساختمانهای ناایمن،اما شهرداری هنوز اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی شهرداری به مکاتبات نظارتی شورا در حوزه ایمنی ساختمانها تاکید کرد: این رویه مورد اعتراض شورا است و ناگزیر شده ایم که مجددا نامه ای تنظیم و بر ضرورت پاسخ گویی شهرداری به نامه اخیر شورا با محوریت لزوم آگاهی شهروندان از ساختمانهای پرخطر تاکید کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران همچنین درباره اظهارات اخیر دادستان کل کشو و تاکید ایشان بر “ممنوعیت علنی کردن لیست ساختانهای پرخطر با هدف پیشگیری از ایجاد التهاب در جامعه “گفت:دادستان نظر خودش را دارد و شورا هم نظر خود را دارد. ما ضمن احترام به عقیده ایشان،بر لزوم اطلاع رسانی شفاف درباره این ساختمانها تاکید داریم .

عباسی علنی کردن لیست ساختمانهای ناایمن را سبب تشدید مسوولیت های اجتماعی که به گفته وی مانع از تکرار حوادثی نظیر متروپل می شود دانست و خاطرنشان ساخت:ما بر اساس قانون ملزم به اطلاع رسانی  دقیق درباره جزئیات ساختمانهای ناایمن هستیم و بنابراین در این زمینه پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا